Psycholog: Dzisiaj profesjonalizm to ujawnianie emocji [WYWIAD]

fot. Adobe Stock
fot. Adobe Stock
Jeszcze do niedawna pójście do pracy z katarem było oczywistością i dowodem na zaangażowanie w pracę. Dzisiaj – jest niedopuszczalne. Na naszych oczach zmienia się znaczenie słowa: „profesjonalizm” – mówi Dorota Piekarczyk, psycholożka, coach.

Nowy profesjonalizm zaczął się chyba od tego, że ludzie przestali się elegancko ubierać podczas spotkań na zoomach… 

W pierwszej kolejności padł bastion profesjonalnego dress code’u. Ludzie przebrali się w dresy i... nadal efektywnie działali. Mentorem jednej z grup, w której uczestniczyłam, był bardzo elegancki prezes dużej firmy. Taki, co to mucha nie siada. W pewnym momencie wyznał nam, że przestał kupować garnitury, bo jakoś się dress code rozluźnia. Poczuliśmy wiatr zmian. Praca zdalna wprowadziła absolutne zamieszanie. Ludzie założyli dresy i piżamy. Nagle się okazało, że fasada dress code’u nie jest potrzebna – wszystko toczy się gładko bez tego. Wizerunek profesjonalisty w odpowiedniej garderobie skończył się, to przestało być ważne. W pewnym momencie w grupie moich znajomych zwrócono uwagę koleżance na zoomie ubranej w garsonkę, że… wygląda nieprofesjonalnie. 

W takim razie czym jest profesjonalizm? A czym nie jest? 

Przekonań na ten temat jest wiele, a niektóre z nich są brzemienne w skutkach. Profesjonalizm bywa kojarzony z utrzymywaniem dystansu w relacjach, oddzielaniem życia prywatnego od zawodowego, z odcinaniem się od emocji w miejscu pracy, niemówieniem o porażkach i trudnościach. Tyle że przez ostatnie miesiące, czego wszyscy doświadczyliśmy, zatarła się granica między życiem prywatnym a zawodowym. Okazało się też, że bez emocji i relacyjnego...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

baner 970x200
My Company Polska wydanie 12/2020 (63)

Więcej możesz przeczytać w 12/2020 (63) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ