Reklama

W placówkach Poczty Polskiej zmieni się wizualizacja i oferta – ma być wyższa jakość

Poczta Polska
Modernizacja placówek obejmie nie tylko sam asortyment, ale także ich wygląd i układ przestrzenny. / fot. mat. pras.
Poczta Polska rozpoczęła ambitny proces modernizacji swoich placówek. Pierwszym krokiem jest pilotaż w 30 lokalizacjach. Po jego zakończeniu, w pierwszym kwartale 2025 roku nowy standard obejmie już 300 placówek. Do końca roku 2025 zmiany zostaną wdrożone w aż 2000 miejscach na terenie całego kraju.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Reklama

Jak powiedział portalowi dlahandlu.pl, Piotr Szajczyk, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży – Najlepsze doświadczenia z pilotażu Poczta Polska będzie implementować w całej sieci.

Koniec z przypadkowym asortymentem

Poczta Polska stawia na nową jakość w doborze asortymentu. Placówki mają odejść od przypadkowej sprzedaży drobnych artykułów, określanych dotychczas jako "bazarek". Nowa oferta handlowa ma odpowiadać rzeczywistym potrzebom klientów, oferując wysokiej jakości produkty w konkurencyjnych cenach.

Zależnie od lokalizacji, asortyment będzie dostosowywany do specyfiki danego rynku. W małych miejscowościach, gdzie brakuje galerii handlowych, wybór produktów zostanie poszerzony o rzeczy codziennego użytku. Kluczowe kategorie produktowe to:

  • materiały pocztowe (koperty, kartony, kartki okolicznościowe),
  • artykuły piśmiennicze i biurowe,
  • prasa i książki,
  • artykuły dla dzieci,
  • napoje i przekąski,
  • produkty impulsowe.

Przemyślana przestrzeń zakupowa

Modernizacja placówek obejmie nie tylko sam asortyment, ale także ich wygląd i układ przestrzenny. Zmiany będą wdrażane stopniowo, aby poprawić komfort klientów i estetykę wnętrz. W nowej koncepcji powstaną dedykowane strefy tematyczne, które pomogą klientom łatwiej odnaleźć interesujące ich produkty. Wyodrębnione zostaną m.in.:

  • strefa opakowań i wysyłki,
  • artykuły szkolne i biurowe,
  • kartki i karnety okolicznościowe,
  • upominki,
  • napoje i przekąski,
  • wyselekcjonowane produkty sezonowe oraz artykuły lokalne.

Dodatkowo, zmianie ulegnie rozmieszczenie mebli i sposób prezentacji towaru. Wprowadzone zostaną:

  • regały przyścienne i gondole dwustronne,
  • obrotowe wieże na upominki,
  • standy dedykowane dla wybranych dostawców, takich jak Garmond Press, Duracell, Meteor, Floslek, Herbapol, Disney, Sonko i Wyjątkowy Prezent.

Wszystkie produkty będą rozmieszczone zgodnie z ustandaryzowanymi planogramami, co ma zapewnić spójny i atrakcyjny wizualnie wygląd ekspozycji oraz poprawić efektywność sprzedaży.

Nowa rola pracownika – frontman

Aby jeszcze bardziej usprawnić obsługę klienta, w placówkach pojawi się nowa funkcja – frontman. Będzie to osoba odpowiedzialna za aktywną pomoc klientom w wyborze produktów i nawigowaniu po placówce. 

Zmiany już trwają 

W grudniu 2024 r. Poczta Polska, we współpracy z MB Recycling i Terra Recycling, Grupa Elemental, uruchomiła pilotaż zbiórki drobnego sprzętu RTV i AGD. Specjalne pojemniki na elektroodpady pojawiają się w ponad 350 placówkach w woj. mazowieckim, śląskim i łódzkim.

Kolejną nowością jest ogłoszona w zeszłym roku współpraca Poczty Polskiej z FlixBusem. W ponad 440 placówkach Poczty Polskiej można już kupić bilety na połączenia autobusowe FlixBusa. Dzięki temu osoby, które preferują tradycyjną formę zakupu, zyskały nową możliwość kupienia biletu.

Reklama

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Reklama
Reklama