W placówkach Poczty Polskiej zmieni się wizualizacja i oferta – ma być wyższa jakość

Poczta Polska
Modernizacja placówek obejmie nie tylko sam asortyment, ale także ich wygląd i układ przestrzenny. / fot. mat. pras.
Poczta Polska rozpoczęła ambitny proces modernizacji swoich placówek. Pierwszym krokiem jest pilotaż w 30 lokalizacjach. Po jego zakończeniu, w pierwszym kwartale 2025 roku nowy standard obejmie już 300 placówek. Do końca roku 2025 zmiany zostaną wdrożone w aż 2000 miejscach na terenie całego kraju.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Jak powiedział portalowi dlahandlu.pl, Piotr Szajczyk, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży – Najlepsze doświadczenia z pilotażu Poczta Polska będzie implementować w całej sieci.

Koniec z przypadkowym asortymentem

Poczta Polska stawia na nową jakość w doborze asortymentu. Placówki mają odejść od przypadkowej sprzedaży drobnych artykułów, określanych dotychczas jako "bazarek". Nowa oferta handlowa ma odpowiadać rzeczywistym potrzebom klientów, oferując wysokiej jakości produkty w konkurencyjnych cenach.

Zależnie od lokalizacji, asortyment będzie dostosowywany do specyfiki danego rynku. W małych miejscowościach, gdzie brakuje galerii handlowych, wybór produktów zostanie poszerzony o rzeczy codziennego użytku. Kluczowe kategorie produktowe to:

  • materiały pocztowe (koperty, kartony, kartki okolicznościowe),
  • artykuły piśmiennicze i biurowe,
  • prasa i książki,
  • artykuły dla dzieci,
  • napoje i przekąski,
  • produkty impulsowe.

Przemyślana przestrzeń zakupowa

Modernizacja placówek obejmie nie tylko sam asortyment, ale także ich wygląd i układ przestrzenny. Zmiany będą wdrażane stopniowo, aby poprawić komfort klientów i estetykę wnętrz. W nowej koncepcji powstaną dedykowane strefy tematyczne, które pomogą klientom łatwiej odnaleźć interesujące ich produkty. Wyodrębnione zostaną m.in.:

  • strefa opakowań i wysyłki,
  • artykuły szkolne i biurowe,
  • kartki i karnety okolicznościowe,
  • upominki,
  • napoje i przekąski,
  • wyselekcjonowane produkty sezonowe oraz artykuły lokalne.

Dodatkowo, zmianie ulegnie rozmieszczenie mebli i sposób prezentacji towaru. Wprowadzone zostaną:

  • regały przyścienne i gondole dwustronne,
  • obrotowe wieże na upominki,
  • standy dedykowane dla wybranych dostawców, takich jak Garmond Press, Duracell, Meteor, Floslek, Herbapol, Disney, Sonko i Wyjątkowy Prezent.

Wszystkie produkty będą rozmieszczone zgodnie z ustandaryzowanymi planogramami, co ma zapewnić spójny i atrakcyjny wizualnie wygląd ekspozycji oraz poprawić efektywność sprzedaży.

Nowa rola pracownika – frontman

Aby jeszcze bardziej usprawnić obsługę klienta, w placówkach pojawi się nowa funkcja – frontman. Będzie to osoba odpowiedzialna za aktywną pomoc klientom w wyborze produktów i nawigowaniu po placówce. 

Zmiany już trwają 

W grudniu 2024 r. Poczta Polska, we współpracy z MB Recycling i Terra Recycling, Grupa Elemental, uruchomiła pilotaż zbiórki drobnego sprzętu RTV i AGD. Specjalne pojemniki na elektroodpady pojawiają się w ponad 350 placówkach w woj. mazowieckim, śląskim i łódzkim.

Kolejną nowością jest ogłoszona w zeszłym roku współpraca Poczty Polskiej z FlixBusem. W ponad 440 placówkach Poczty Polskiej można już kupić bilety na połączenia autobusowe FlixBusa. Dzięki temu osoby, które preferują tradycyjną formę zakupu, zyskały nową możliwość kupienia biletu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ