Od zera do milionera... w 19 dni. Tak wygląda polski e-commerce
fot. materiały prasowe19 dni wystarczyło jednej z firm, by w 2018 roku zwiększyć sprzedaż od 0 do miliona złotych na platformie Allegro.
Jak tłumaczył podczas kongresu Zdrowie i Uroda, Sport i Turystyka, Supermarket, Dziecko Francois Nuyts, CEO w Allegro, w 2018 r. 28 firm, które stworzyły nowe konta, w niecały rok osiągnęło obroty większe niż milion złotych. Najlepszej udało się to w zaledwie 19 dni.
– Polski rynek handlu, w tym e-commerce, rośnie z każdym rokiem. W 2019 r. sprzedaż online zwiększy się o 13,3 proc. To tylko pokazuje, jak wiele można jeszcze osiągnąć. Uważam, że to polskie małe i średnie przedsiębiorstwa przyczynią się do rozwoju zakupów online. Dlatego chcemy je wspierać w tym procesie – dodał Francois Nuyts.
Allegro działa od 20 lat i cały czas bardzo intensywnie się rozwija. Każdego miesiąca ponad 17 milionów klientów szuka na Allegro produktów, wpisując w tym czasie w wyszukiwarkę 1 mld 300 mln haseł. 72 proc. wszystkich internautów w Polsce uważa Allegro za swoje ulubione miejsce zakupów. Użytkownicy korzystają coraz częściej z urządzeń mobilnych: już 60% ruchu w serwisie pochodzi z urządzeń mobilnych.
Obecnie na Allegro działa ponad 125 tysięcy firm. W samym 2018 roku do tego grona dołączyło ich 16 tysięcy. – Rynek detaliczny w Polsce jest wart prawie 910 miliardów złotych, natomiast tylko 6,2 proc. to udziały rynku online. Allegro dzięki ścisłej współpracy z partnerami zajmuje bardzo wysokie 6. miejsce w Europie wśród wszystkich firm e-commerce’owych – podkreślała Dagmara Brzezińska, Market Segment Director Allegro.
Mimo imponujących statystyk Polska jest na początku rozwoju e-commerce. Udział e-handlu w rynku detalicznym nie jest jeszcze duży, wynosi jedynie kilka procent, natomiast w krajach Europy Zachodniej ten wskaźnik jest już dwucyfrowy. Dodatkowo należy się spodziewać, że coraz więcej Polaków będzie przechodzić od tradycyjnych zakupów do sieci. Powodem jest to, że w Internecie, a szczególnie na Allegro, klienci mają dostęp do ogromnego katalogu ofert w najlepszych cenach, a zakupy są bardzo wygodne. Mając to na względzie, serwis cały czas pracuje nad nowymi narzędziami wspierającymi sprzedaż, a także nad ulepszeniem tych istniejących.
– Allegro chce być najbardziej efektywną platformą sprzedaży zarówno dla sprzedających, jak i kupujących w polskim e-commerce. Zadaniem Allegro jest stworzenie wielu nowych narzędzi dla sprzedających, aby mogli oni w sposób bardziej efektywny, lepszy i szybszy docierać do 17 milionów klientów, którzy co miesiąc kupują na Allegro – mówił Damian Zapłata, Chef Commercial Officer w Allegro. – Partnerami Allegro są bardzo różne firmy, te rozpoczynające swoją przygodę z naszym serwisem i z e-commerce w ogóle, ale też mające wieloletnie doświadczenie w tym obszarze, jak również marki, z którymi bardzo dynamicznie rozwijamy naszą współpracę – podkreślał.