Ludzie
Dziś ważna jest twórcza adaptacja
Rola szefa sprzedaży zbytnio się nie zmieniła: realizuje plan co miesiąc, co kwartał, jest też przywódcą z wizją, strategią, priorytetami i taktyką – twierdzi Marek Rak. – To, co jest zupełnie inne niż kiedyś, to świat, z którym trzeba się zmierzyć.
To sukces motywuje
Rynek farmaceutyczny zacieśnia się z powodu fuzji i przejęć, ubywa miejsc pracy, rośnie fluktuacja handlowców. – Przez to ich silna więź z szefem i identyfikacja z firmą stają się kluczowe dla uzyskiwania przez sprzedaż dobrych wyników – mówi Paweł Filipe
Dobry produkt to za mało
Rynek będzie coraz bardziej nieprzewidywalny. Jako szef sprzedaży muszę więc łączyć potrzeby klientów, amunicję dla działu sprzedaży oraz to, co firma jest w stanie dostarczyć. To ciągłe wyzwanie – mówi Michał Reck
Sprzedaż to okazja do nauki
Michał Cieciak jest wielbicielem nowych technologii i udaje mu się te zainteresowania łączyć z pracą w firmie reklamowej, która zajmuje się kampaniami w internecie. Ma stały kontakt z technicznymi nowinkami. – Jako sprzedawca muszę być na bieżąco – podkre
Wystrzegam się arogancji
Skuteczny sprzedawca powinien mieć dużą empatię, aby rozumieć klienta i jego potrzeby, a także ambicję, by tę wiedzę wykorzystać i sprzedać produkt – uważa Janusz Gaudnik. Jeśli występuje tylko jedna z tych cech, to będziemy mieć do czynienia albo z fanta
Efekt „wow”
Paweł Przybylski ma żyłkę rajdowca i skupienie golfisty. To dobre połączenie, gdy firma, oferująca unikalną ekologiczną technologię, staje do wyścigu o czystą planetę.
Chłopak z Mielca i drużyna marzeń
– Gdybym wiedział, że będzie tak ciężko, pewnie nigdy bym tego nie zaczął – mówi Marcin Piątkowski, założyciel firmy Jam Vehicles i pomysłodawca innowacyjnego roweru JIVR | Bike, na który spływają dziś zamówienia z całego świata. Jednym z jego wspólników jest były wiceprezes Tesla Motors.
Technolog i humanista
Okno możliwości jest otwarte. To rzadka okazja w dziejach. Skorzystajmy z tej szansy – radzi Bartłomiej Gola. Od blisko 20 lat ma wpływ na nowatorskie branże. Człowiek-legenda polskiej reklamy i marketingu, a dzisiaj innowator.
Czekam na premiera, który postawi się urzędasom
Gdyby zbankrutowały PGNiG albo PKO BP, kraj by sobie z tym poradził. Jeśli zniknęłaby połowa MSP, Polska by upadła. Politycy muszą zacząć się bać przedsiębiorców – mówi Cezary Kaźmierczak, prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców
Zdobywcy szklanej góry
Kiedy w 2007 r. Andrzej Woźniakowski i Janusz Jankowiak sprzedali swoją firmę JAAN/Nordglass, prasa pisała: „Nie mieli nic, wybudowali fabryki”. Odnieśli sukces w wielkim stylu. Ale musieli od niego odpocząć.
Fan otwartości
Mur. Jest długi i wysoki. Pod nim tłum. Wszyscy podskakują, bo chcą pokonać ścianę przed sobą. Udaje się nielicznym. Michał Sadowski jest już po drugiej stronie.
Małe i średnie przedsiębiorstwa to gazele gospodarki
Małe i średnie przedsiębiorstwa to gazele gospodarki. Potrafią zadbać o swą efektywność, wyżywią się same, a przy tym zapewniają spore wpływy do budżetu. Niestety, mogą też ginąć w chorym środowisku gospodarczym, zwłaszcza prawnym.
MSP mogą zginąć w chorym środowisku prawnym
Wyniki sondażu TNS Polska komentuje prof. Elżbieta Mączyńska, prezes Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego
Człowiek w turkusowej koszulce
Fort Traugutta w Warszawie oblegają piłkarze: z jednej strony – stadion Polonii, z drugiej – młodzieżowy klub Varsovia. To tu zaczynał Robert Lewandowski... i tutaj, na półmetku swej życiowej kariery, przystanął może nie tak sławny, ale za to znacznie bogatszy „już nie biznesmen” – Michał Kiciński.
Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!
Nie palą opon pod Sejmem, nie błyszczą w telewizji. Politycy się z nimi nie liczą. Ale to oni generują prawie co drugą złotówkę polskiego PKB i zapewniają pracę ponad sześciu milionom ludzi. Oni, czyli mali i średni przedsiębiorcy. Czego oczekują od nowego rządu? Żeby nie tyle dobrze rządził, ile wreszcie dobrze zarządzał.