Zielone inwestycje z Millennium Leasing
Marcin Modliborek kierujący Wydziałem Zarządzania Produktami w Millennium Leasing, fot. materiały prasowe.z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 5/2023 (92)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
Gdy słyszymy „leasing”, najczęściej myślimy o samochodach. Jednak Millennium Leasing od dawna rozszerza swoją ofertę o kolejne produkty proekologiczne. Zaczęło się od dwóch programów Leasing Eko Energia przez masowe finansowanie paneli fotowoltaicznych w programie MilleSun po udział w rządowym programie Mój elektryk. Jednak takiej propozycji, jak wprowadzana obecnie, na polskim rynku jeszcze nie było.
Obejmuje ona aż 53 grupy produktowe, także takie, które nie kojarzą nam się z możliwością leasingu. Wśród nich – obok samochodów elektrycznych – znalazły się też skutery, wózki widłowe, ale także np. autobusy elektryczne. Te ostatnie są finansowane głównie na potrzeby samorządów. W zielonej ofercie znajdują się też maszyny i urządzenia do recyclingu tworzyw sztucznych, odpadów, kabli, pozostałości po oponach, a także produkcji coraz popularniejszego paliwa ekologicznego – pelletu. – Rynek leasingowy mocno się skupia na samochodach, bo są one łatwo zbywalne, więc stosunkowo proste do finansowania. Gdy w grę wchodzą maszyny, wszyscy się szczególnie usztywniają. Zdecydowaliśmy się wejść w tę niszę finansowania zielonych aktywów. Widzimy spore zainteresowanie tymi przedmiotami wśród naszych klientów i to nas wyróżnia na tle konkurencji – mówi Marcin Modliborek kierujący Wydziałem Zarządzania Produktami w Millennium Leasing.
Wzrasta świadomość klientów
Rozszerzona też zostaje dotychczasowa oferta. I tak, oprócz instalacji fotowoltaicznych, które Millennium Leasing finansuje od lat, wyleasingować można także pompy ciepła i magazyny energii. – Nie da się ukryć, że inwestycje ekologiczne są droższe niż standardowe – zauważa Marcin Modliborek. Dlatego do klientów, którzy poszukują finansowania takich aktywów, kierowane są zachęty finansowe. Jakie? – Wydłużamy okres finansowania, zdając sobie sprawę, że czas zwrotu proekologicznych inwestycji jest dłuższy. Upraszczamy procedury, obniżamy oprocentowanie i oferujemy trzy niższe raty na poziomie 10 proc. standardowej tak, by dać czas na rozruch wyleasingowanych urządzeń – opowiada Marcin Modliborek i podkreśla, że oferta skierowana jest do wszystkich klientów, którzy myślą proekologicznie. – Kiedyś o zagrożeniach dla środowiska mówili głównie aktywiści, dziś temat redukcji emisji śladu węglowego podejmuje coraz więcej organizacji i coraz częściej jest on elementem strategii firm. Bardzo wzrasta też świadomość ekologiczna klientów. Millennium Leasing wychodzi tej tendencji naprzeciw, na polskim rynku leasingu czujemy się pod tym względem pionierem i liderem. Dostrzegliśmy potencjał, którego nie widziała konkurencja – dodaje Modliborek.
Ekologiczne DNA
Rzeczywiście, nowa oferta wpisuje się w ekologiczne DNA Millennium Leasing. Firma od dawna uczestniczy bowiem w finansowaniu aktywów proekologicznych, współpracując w tym zakresie m.in. z Bankiem Gospodarstwa Krajowego i instytucjami unijnymi, takimi jak Europejski Bank Inwestycyjny czy Europejski Fundusz Inwestycyjny. Od kilku lat z dużym sukcesem proponuje przedsiębiorcom udział w programie finansowania instalacji fotowoltaicznych MilleSun, a także uczestniczy w programie rządowym Mój elektryk, pomagając finansować zakup samochodów elektrycznych. Uczestniczy też w pracach Rady ds. Czystego Powietrza przy Konfederacji Lewiatan. Jej zadaniem jest wzmocnienie głosu biznesu we wszystkich przedsięwzięciach, które mają wpływ na jakość powietrza.
Marcin Modliborek podkreśla, że patrząc na oczekiwania klientów, a także na wydarzenia na świecie, nie ma wątpliwości, że inwestycje ekologiczne to przyszłość. W tej chwili w Unii Europejskiej trwają prace nad dyrektywą powietrzną, która – zgodnie z porozumieniami paryskimi – ma radykalnie zaostrzyć limity poziomu zanieczyszczeń. – Polityka unijna przewiduje m.in. pośrednie oddziaływanie na klientów, by wybierali zielone rozwiązania i technologie. I my się w ten pozytywny zielony trend wpisujemy – podsumowuje Modliborek.
Więcej możesz przeczytać w 5/2023 (92) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.