Ponad 1/4 internautów planuje zwiększyć zakupy w sieci
fot. EAST NEWSW najbliższym roku ponad jedna czwarta internautów kupujących online planuje zwiększyć sumę pieniędzy, jaką zostawia w e-sklepach - wynika z raportu przygotowanego przez firmę Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej.
Z kolei zmniejszenie wydatków na zakupy w sieci deklaruje 4 proc. ankietowanych. Natomiast blisko połowa przewiduje, że ilość pieniędzy, jakie pozostawią w nadchodzącym roku w sklepach internetowych, pozostanie na poziomie zbliżonym do aktualnego.
W komentarzu autorzy raportu piszą, że nadal podobny odsetek respondentów planuje zwiększenie wydatków na zakupy w sieci, ale co ważne, istotnie mniej deklaruje ich zmniejszenie.
"Pozwala to przypuszczać, że rynek e-commerce dalej będzie dynamicznie rósł, tym bardziej że konsumenci postrzegają zakupy online jako wygodne, dające im większe możliwości wyboru i porównania produktów oraz atrakcyjne cenowo – komentują.
Z badania wynika, że w porównaniu do kobiet mężczyźni nieco częściej deklarowali zwiększenie wydatków na produkty i usługi kupowane w sieci - 28 proc. wobec 26 proc.
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska