Zagraniczna ekspansja będzie łatwiejsza
SHUTTERSTOCKPolska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych tworzy sieć 70 placówek zagranicznych, które zajmą się nie tylko pozyskiwaniem inwestorów, ale też promocją polskich eksporterów.
Pierwsze Zagraniczne Biura Handlowe powstały już w Szanghaju, Singapurze, Teheranie, Nairobi, San Francisco oraz Ho Chi Minh. W pierwszej połowie 2017 r. kolejne placówki zostaną uruchomione w Budapeszcie, Frankfurcie, Dubaju i Meksyku. ZBG zajmą się budową kontaktów w danych krajach, a także analizą lokalnych rynków na potrzeby polskich przedsiębiorców. Zgodnie z nową strategią polska firma zainteresowana wejściem na rynki międzynarodowe, po kontakcie z PAIiIZ, otrzyma project managera, z którym opracuje plan swej zagranicznej ekspansji. Zostanie on następnie przeanalizowany przez odpowiednie ZBH, a firma uzyska „uszyte na miarę” wsparcie.
Zagraniczna ofensywa PAIiIZ wiąże się z przemianą tej instytucji w Polską Agencję Inwestycji i Handlu, która skupi w sobie obowiązki dotychczas rozproszone w rządowych agendach.