Wydatki to dobry biznes. Pewna firma pozyskała dzięki nim 80 mln dolarów

Zespół Yokoy / Fot. Materiały prasowe
Zespół Yokoy / Fot. Materiały prasowe
Szwajcarski fintech Yokoy pozyskuje 80 mln dolarów w ramach finansowania w serii B, prowadzonego przez fundusz Sequoia Capital. Startup pomaga firmom zarządzać wydatkami i wcześniej był znany jako Expense Robot.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Wydatki mogą być przewidziane na różne cele. Od wydatków budżetu państwa, przez wydatki na cele rehabilitacyjne, po wydatki na cele mieszkaniowe czy inwestycyjne. Często mówi się także o wydatkach kancelarii premiera czy na służbę zdrowia. Mało kto wpadł jednak na pomysł, który przyszedł do głowy założycielom Yokoy. 

Zobacz: Jak szybko zarobić

Firma Yokoy (dawniej Expense Robot), w ostatnich latach bardzo się rozrasta i przyciąga kolejnych inwestorów. Obecnie ogłosiła, że zebrała kolejne 80 mln dolarów, tym razem poprzez finansowanie serii B. Przyspieszy to jej rozwój i pozwoli na powiększanie zespołu.

Wydatki firmowe sposobem na biznes

Szwajcarski startup wyjawił, że pozyskane pieniądze pozwolą na jeszcze lepsze zrewolucjonizowanie sposobu "wydawania przez firmy środków finansowych". Rundę prowadził fundusz Sequoia Capital z udziałem Speedinvest, Visionaries Club, Zinal Growth oraz wszystkich dotychczasowych inwestorów. Obecnie Yokoy, który specjalizuje się w wydatkach, wyceniany jest na ponad 500 mln dolarów. 

Philippe Sahli, Thomas Inhelder, Lars Mangelsdorf i Melanie Gabriel to zespół założycielski, a sam startup działa na rynku od 2019 r. Sprzedaje oprogramowanie do obsługi wydatków głównie dużych firm. Klientem jest m.in. sieć kurierska DPD, a także producent pociągów Stadler. Jednocześnie Yokoy konkuruje z takimi gigantami jak SAP czy Coupa Software. 

Sprawdź: Zwroty grzecznościowe

Wydatki bieżące czy kwalifikowalne to coś, w czym specjalizują się odpowiednie aplikacje. Wizją Yokoy jest z kolei wykorzystywanie sztucznej inteligencji do pełnej automatyzacji procesów związanych z zarządzaniem wydatkami i kartami biznesowymi. Ma to oszczędzać czas, wprowadzać porządek, a także zwiększać satysfakcję pracowników. 

W przeciwieństwie do tradycyjnych rozwiązań cyfrowych, technologia firmy upraszcza proces dla wszystkich interesariuszy zarządzania wydatkami – pracowników, menedżerów i zespołu finansowego – aż do zaksięgowania ich w systemie ERP. Elastyczność tej technologii dodatkowo umożliwia złożone konfiguracje, a tym samym obsługuje zasady dotyczące wielu podmiotów prawnych, wielu walut i poszczególnych rang.

ZOBACZ RÓWNIEŻ