Współpraca Swatch i Omega. Która marka zyskała największe zainteresowanie internautów?
Omega MoonSwatch / Fot. Swatch Group AGW 2021 r. internauci pytali Google średnio 673 tys. razy w miesiącu o markę Swatch oraz 1,5 mln o markę Omega. Model Moonwatch marki Omega cieszył się zainteresowaniem na poziomie 22,2 tys. zapytań w miesiącu. W okresie styczeń - październik 2022 r. pytano o markę Swatch średnio 1,83 mln razy w miesiącu, o markę Omega padało średnio 2,24 mln zapytań w miesiącu. O model Moonwatch pytano średnio 165 tys. razy w miesiącu natomiast kolaboracja Swatch i Omegi czyli Moonswatch cieszyła się zainteresowaniem na poziomie średnio 301 tys. zapytań w miesiącu.
– Okazuje się, że w pierwszych 10 miesiącach 2022 r. model Moonwatch najbardziej zyskał na zainteresowaniu internautów - odnotował wzrost zainteresowania w Google o 643 proc. w porównaniu z rokiem 2021. Marka Swatch odnotowała wzrost zainteresowania w Google o 172 proc. w stosunku do 2021 roku natomiast marka Omega o 49 proc. – komentuje Grzegorz Jakielski, socjolog internetu. I dodaje: - Ze względu na to, że model Moonswatch miał premierę w tym roku, nie można porównać zainteresowania z rokiem poprzednim. Jak zainteresowanie przekłada się na wyniki sprzedażowe, wie jedynie Grupa Swatch. Po relacjach zdjęciowych z kolejek przed salonami sprzedaży na całym świecie można domyślać się, że połączenie dwóch różnych marek przyniesie spodziewane wyniki sprzedażowe.