Użytkownicy Snapchata mogą kupować produkty Amazona bez wychodzenia z aplikacji

Użytkownicy Snapchata mogą kupować produkty Amazona bez wychodzenia z aplikacji
Amazon uruchomi reklamy zakupowe dla wybranych produktów na popularnej aplikacji do wysyłania zdjęć i wiadomości Snapchat.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

W przeciwieństwie do zachęt do otwarcia przeglądarki internetowej na telefonie, reklamy Amazona pozwolą na zakupy i realizację zamówienia bez konieczności opuszczania aplikacji Snapchat.

"Po raz pierwszy klienci będą mogli kupować produkty z reklam Amazona na Snapchacie i dokonywać zakupów za pośrednictwem Amazona, nie opuszczając aplikacji społecznościowej" — powiedział rzecznik Amazona w e-mailu do CNN. "Klienci w USA zobaczą ceny w czasie rzeczywistym, dostępność w ramach programu Prime, szacunkowe terminy dostawy i szczegóły produktów w wybranych reklamach produktów Amazona na Snapchacie jako część nowego doświadczenia. Zakupy w aplikacji z Amazonem są dostępne dla wybranych produktów reklamowanych na Snapchacie i sprzedawanych przez Amazon lub niezależnych sprzedawców w sklepie Amazona" — dodał.

Snapchat pokazuje użytkownikom reklamy, gdy klikają, aby przejrzeć "historie" swoich znajomych, czyli tymczasowe posty wideo lub zdjęciowe, które mogą być publicznie lub selektywnie oglądane przez 24 godziny.

Amazon nie skomentował, jak długo trwały przygotowania do umowy, ani jaki procent ze sprzedaży będzie otrzymywać Snapchat.

Snapchat szuka nowych przychodów

Umowa reklamowa pojawia się w momencie, gdy platformy mediów społecznościowych coraz bardziej starają się rozwijać swoje oferty e-commerce, aby przekonać użytkowników do spędzania większej ilości czasu i pieniędzy na ich aplikacjach. Instagram, a ostatnio także TikTok, stworzyły dedykowane rynki w aplikacji, gdzie firmy mogą sprzedawać przedmioty bezpośrednio użytkownikom.

Reklamy pojawiają się również w punkcie zwrotnym dla Snapchata, który w ostatnich latach szybko rozszerzył swoją bazę użytkowników – platforma miała 406 milionów aktywnych użytkowników dziennie na koniec września – ale miał trudności z równie szybkim wzrostem swojego biznesu reklamowego.

Snap, spółka, do której należy Snapchat, w zeszłym miesiącu zgłosiła 5-proc. wzrost przychodów rok do roku za trzeci kwartał, wracając do wzrostu po dwóch kolejnych kwartałach spadku przychodów.

Partnerstwo z Amazonem może przybliżyć Snapchata o krok do konkurowania z rozbudowanymi doświadczeniami zakupów w aplikacji u rywali, takich jak Instagram.

Akcje Snapa wzrosły o 7% przy zamknięciu rynku we wtorek po ogłoszeniu partnerstwa z Amazonem.

ZOBACZ RÓWNIEŻ