Snapchat liczy na subskrybentów. Ma ich już ponad 7 mln

Snapchat liczy na subskrybentów. Ma ich już ponad 7 mln
Snap Inc. informuje, że ma już 7 milionów subskrybentów swojej oferty Snapchat+. Zapewnia w niej wyłączny lub wczesny dostęp do niektórych funkcji w aplikacji społecznościowej, w tym narzędzi sztucznej inteligencji.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

We wrześniu firma miała 5 mln użytkowników, więc można mówić o dużym wzroście w krótkim czasie. Sama usługa została uruchomiona w lipcu 2022 roku, a firma chce wypracować 10 mln subskrybentów w "średnim okresie" - nie podała konkretnego terminu.

Co konkretnie zapewnia Snapchat+? Klienci otrzymują wczesny dostęp do najnowszych funkcji, a także mogą przekazywać feedback, by firma zdążyła je ulepszyć czy zmienić. Niektóre z funkcji trafiają później do wszystkich użytkowników Snapchata, ale większość z nich jest tylko dla subskrybentów.

Snap Inc. liczy na to, że abonament pozwoli firmie na mniejsze uzależnienie się od reklamodawców. Firma ciągle sprzedaje reklamy, niemniej zależy jej na zbudowaniu innego źródła dochodów. Co więcej, firma chce też znacznie poprawić swoje wyniki finansowe i ogranicza oraz zamyka niektóre z przedsięwzięć, które nie przynoszą zysków.

Tworzenie obrazów z AI w Snapchat+

Niedawno Snapchat+ zyskał możliwość tworzenia obrazów z poleceń tekstowych. Nowe narzędzie wykorzystuje sztuczną inteligencję i jest dostępne tylko dla klientów opłacających abonament.

Możemy tworzyć obrazy i wysyłać je do znajomych. Użytkownicy oceniają, że to świetna zabawa, bo można wgrać już istniejące zdjęcie i napisać AI, co ma do niego dodać. Można też umieszczać znajomych razem na zdjęciach w unikalnych sceneriach.

Firma pobiera opłatę w wysokości 3,99 dol. miesięcznie za usługę w większości lokalizacji, w których działa. Przy 7 milionach użytkowników można mówć o ponad 330 tys. dol. rocznie.

Snapchat+ jest głównym sposobem firmy na generowanie przychodów poza reklamami. Wcześniej w tym roku spółka zakończyła próby sprzedaży technologii do przymierzania ubrań z rozszerzoną rzeczywistością dla sprzedawców detalicznych, ale ostatecznie zamknęła tę jednostkę biznesową.

ZOBACZ RÓWNIEŻ