Przełamując tabu
Your Kaya, fot. materiały prasoweOkres nie zawsze bywa sielanką. Nie udajemy, że jest inaczej – deklarują twórcy marki Your KAYA specjalizującej się w produktach do higieny intymnej oraz pielęgnacji. W ofercie marki z Warszawy, założonej w 2017 r., znajdują się obecnie m.in. ekologiczne podpaski na dzień i na noc, przyjazne środowisku tampony, wkładki higieniczne, a także zdobywające coraz większą popularność i uznanie kubeczki menstruacyjne. – Nasze produkty mają prosty i transparentny skład. Nie zawierają barwników, substancji zapachowych czy niepotrzebnych, często uczulających dodatków. Tampony, podpaski i wkładki wykonane są w stu procentach z organicznej bawełny – tłumaczy Kaja Rybicka, założycielka marki Your KAYA. – Na opakowaniach nie umieszczamy krzykliwych kolorów i infantylnych rysunków. Staramy się mówić o intymnych sprawach językiem naturalnym. Przełamujemy tabu dotyczące menstruacji – dodaje Rybicka.
O tym, jak naturalne zjawisko menstruacji bywa niepotrzebnie tabuizowane i idealizowane, przekonał się współzałożyciel Your KAYA. – Kiedy pierwszy raz w pełni świadomie przeszedłem się w drogerii wzdłuż alejki z produktami do higieny intymnej, zobaczyłem tam głównie opakowania, na których były ptaszki i motylki – wspomina Marek Gut, co-founder Your KAYA. – Przypomniały mi się wtedy telewizyjne reklamy tamponów i podpasek, w których beztroskie kobiety biegają w białych sukienkach po łące lub spacerują w jasnych spodniach po miejskich placach. W tych reklamach czerwony kolor zastępowany jest zazwyczaj niebieskim płynem. Taki sielankowy obraz bywa szkodliwy, ponieważ utwierdza ludzi w fałszywym przekonaniu, że menstruacja jest czymś wstydliwym, co koniecznie należy ukrywać. Tymczasem miesiączka wiąże się z biologicznym cyklem organizmu, trwa zwykle od 3 do 7 dni, choć za normalne uznawane są także krwawienia od 2 do 10 dni. Przez ten czas menstruująca osoba traci ok. 35 ml krwi. W tych dniach często odczuwa ból fizyczny i dyskomfort psychiczny.
Witajcie w klubie
Aby poszerzać świadomość społeczną dotyczącą ludzkiej fizjologii, marka Your KAYA przeprowadziła w 2019 r. udaną kampanię pod hasłem #mensTRUEacja. Akcji towarzyszyło nagranie wyświetlone w sieci ponad 1 mln razy, w którym wystąpiły trzy młode kobiety niebędące profesjonalnymi aktorkami. Miejscem akcji uczyniono łazienkę, nie zaś ukwiecone łąki, jak to bywa w reklamach podpasek. Wśród kadrów filmu utrzymanego w estetyce teledysku znalazły się sceny przekazywania sobie przez dziewczyny tamponów, a także wyrzucania tych już zużytych do kosza. Najbardziej odważna okazała się scena wylewania czerwonego płynu z kubeczka menstruacyjnego do zlewu. „Nad okresem nie trzeba się rozczulać ani go ukrywać. Po prostu jest i już. Najwyższy czas, aby o rzeczach naturalnych zacząć mówić naturalnie”, przekonywali inicjatorzy akcji #mensTRUEacja. Na stronie kampanii zamieszczono mapę z zaznaczonymi kawiarniami, salonami urody i miejscami publicznymi, gdzie w łazienkach czekały ekologiczne produkty do higieny intymnej.
– Wokół naszej marki udaje nam się budować społeczność ludzi myślących podobnie jak my, podzielających nasze wartości, utożsamiających się z nami – podkreśla z satysfakcją Kaja Rybicka. Jej firma wsłuchuje się w głos klientów, zbiera opinie na temat produktów, chętnie pyta o porady i wskazówki, na bieżąco analizuje tak ważny w nowoczesnym biznesie feedback. To właśnie dzięki podpowiedziom klientek powstał „Zestaw na pierwszą miesiączkę” zawierający podpaski na dzień i na noc, tampony i płyn do higieny intymnej. Do zestawu dołączona...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 4/2021 (67) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.