Polska platforma omnichannel pozyskała 8 milionów na rozwój

Polska platforma omnichannel pozyskała 8 milionów na rozwój
ONe, polska platforma działająca w obszarze omnichannel, pozyskała 8 mln złotych na ekspansję - zarówno w kraju, jak i za granicą.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

W najnowszej rundzie finansowania startup zarządzający platformą pozyskał 8 mln złotych. Zdobyte fundusze zostaną przeznaczone na pozyskiwanie nowych klientów oraz przygotowanie modelu ekspansji na rynki zagraniczne.

Wcześniej, w ciągu trzech lat od powstania, firma pozyskała 9 mln PLN kapitału własnego, a zebrane środki pozwoliły jej zbudować platformę do transformacji cyfrowej działów sprzedaży „ONe of the kind”. To oznacza, że łącznie startup zgromadził na rozwój środki w wysokości 17 mln PLN.

– Na bazie 25 lat doświadczeń w budowaniu i rozwijaniu działów handlowych, wraz z zespołem ekspertów, przygotowaliśmy narzędzie wprowadzające firmy w erę cyfrowej rewolucji – platformę ONe. Dziś już wiemy, że tylko zespolenie e-commerce B2B i stacjonarnych punktów obsługi klienta daje szansę na wdrożenie pełnego modelu sprzedaży opartego o omnichannel – mówi Artur Piekarczyk, prezes zarządu ONe Company prowadzącej platformę ONe.

Kapitał od inwestorów

W ciągu trzech lat startup zebrał 9 mln złotych kapitału własnego, które przeznaczył na rozwój platformy do transformacji cyfrowej działów sprzedaży „ONe of the kind”. Dzięki kolejnej rundzie finansowania spółka zwiększy zgromadzony kapitał do 17 mln złotych .

– 8 mln PLN zostanie wpłacone przez udziałowców na podniesienie kapitału spółki. To nowy kapitał, który w całości zostanie przeznaczony na pozyskiwanie nowych klientów i przygotowanie produktu do ekspansji na rynki zagraniczne – komentuje Piekarczyk.

Model pozyskiwania przychodów spółka opiera na formule plug&sell czyli prostych wdrożeniach na dużą skalę. Założenia finansowe startupu są klarowne: na koniec roku spółka przekroczy 10 mln złotych przychodów w modelu abonamentowym.

Strategiczne plany i cele ONe

W 2022 r. kamieniem milowym w dalszym rozwoju firmy będzie pozyskanie partnerów handlowych i technologicznych, dzięki którym platforma ONe uzyska zaplanowaną skalę wdrożeń. Także w przyszłym roku spółka planuje rozpocząć szersze oferowanie platformy ONe na polskim rynku.

– Chcemy stworzyć standard dla platform OCP (Omnichannel Cloud Platform), a tym samym zająć pozycję lidera w zakresie wdrożeń narzędzi do transformacji cyfrowej sprzedaży. W ciągu najbliższych 12 miesięcy opracujemy metody integracji i wdrożenia ONe – tak, aby na koniec roku wyjść ze skalowalną platformą na rynek europejski – dodaje Piekarczyk.

Platforma ONe to gotowe funkcjonalności B2B, pełna responsywność i dostępność na urządzeniach mobilnych przy użyciu technologii PWA (Progressive web app), szybkie wdrożenie dzięki gotowym integracjom z popularnymi systemami finansowo-księgowymi oraz dowolny wygląd sklepu i możliwość wdrożenia własnej identyfikacji wizualnej. 

– Platforma ONe, jako Omnichannel Cloud Platform, to recepta na skuteczną i szybką transformację cyfrową działów sprzedaży – przejście z handlu tradycyjnego do omnichannel nigdy nie było tak proste – ONe to 3w1 czyli B2B, B2C i panel handlowca (w tym POS) od teraz w jednym systemie – mówi Grzegorz Rudno-Rudziński, członek rady nadzorczej z ramienia Unity Group, spółki, która uczestniczyła w najnowszej rundzie inwestycyjnej. Rudno‑Rudziński dodaje: Dzięki joint venture bezpośrednio z dostawcą technologii startupy takie jak ONe Company mogą realizować usługi na najwyższym poziomie, zarówno poprzez większe zaangażowanie partnera IT, ale także ze względu na dostępność znakomitej klasy, doświadczonych ekspertów tworzących dane rozwiązanie. Taki model jest coraz popularniejszy w USA, ale także w Polsce. W kontekście rozmów z klientami, należy pamiętać, że częścią kontraktu, poza dostarczaniem technologii i wiedzy o e-commerce, jest także przejęcie np. akcji. To skuteczny sposób na realizację konkretnych przedsięwzięć.

ONe. Inwestorzy

ONe – to przedsięwzięcie zainicjowane przez firmę konsultingową Allwins oraz firmę Unity Group. Obecni udziałowcy spółki ONe Company to: Allwins, Daniella Kereskedelmi, Euroterm TGS, FBF Group, Polwell oraz Unity.

ZOBACZ RÓWNIEŻ