Odszkodowania lotnicze. Przejęcie na rynku usług prawnych
Odszkodowania lotnicze, fot. Adobe StockFirmy nie poinformowały o wartości transakcji ani jej warunkach. W praktyce przejęcie oznacza możliwość natychmiastowego skorzystaniaa z bazy klientów niemieckiego konkurenta. Jak twierdzi AirHelp, przejęcie oznacza umocnienie pozycji na rynku europejskiego lidera w branży odzyskiwania pieniędzy przez podróżujących.
- Nawet w środku pandemii, aż 2 miliony pasażerów doświadczyło zakłóceń lotów uprawniających do odszkodowania, za które winę ponosiły linie lotnicze, a nie Covid-19. Ci konsumenci bardziej niż kiedykolwiek potrzebują dostępnej i przystępnej pomocy prawnej. Zaawansowane algorytmy AirHelp napędzane przez sztuczną inteligencję są w stanie przeanalizować roszczenia o odszkodowanie w ciągu milisekund, aby określić ich kwalifikowalność do odszkodowania, a teraz będą w stanie pomóc jeszcze większej liczbie pasażerów w dochodzeniu ich praw - informuje firma. AirHelp ma 16 mln użytkowników.
- Nasza misja pomocy pasażerom, których podróż przybrała nieoczekiwany obrót, okazała się jeszcze ważniejsza w czasie kryzysu. Dzięki silnemu wsparciu naszych inwestorów jesteśmy gotowi, aby pomóc jeszcze większej liczbie pasażerów w 2021 roku z szerszym portfolio usług niż wcześniej. Szanujemy refund.me jako markę i jesteśmy zaszczyceni, że ich klienci mają możliwość dochodzenia sprawiedliwości za pośrednictwem AirHelp - mówi Christian Nielsen, dyrektor ds. Prawnych w AirHelp.
Odszkodowania lotnicze. Co dla pasażerów?
Przepisy Europejskiego Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 umożliwiają pasażerom, którzy doświadczyli znacznego opóźnienia bądź odwołania lotu, lub którym odmówiono przyjęcia na pokład, ubieganie się o odszkodowanie finansowe w wysokości od 250 do 600 euro na osobę. O wysokości odszkodowania jakie otrzyma pasażer, decyduje odległość lotu, a nie cena biletu.
Pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, o ile za problemy z lotem odpowiedzialne są linie lotnicze (np. problemy techniczne, strajki załogi linii lotniczych lub braki w załodze). Sytuacje uznane za nadzwyczajne okoliczności, takie jak ekstremalne warunki atmosferyczne lub nagłe przypadki medyczne, oznaczają, że obsługująca linia lotnicza jest zwolniona z obowiązku wypłaty odszkodowania pasażerom. Innymi słowy, nadzwyczajne okoliczności nie kwalifikują się do odszkodowania za lot.