Niemal 400 km. Oczekiwana droga ekspresowa połączy dwie autostrady
Dlaczego akurat S6? Jest ona kluczową arterią dla Pomorza, która połączy Szczecin z Gdańskiem, zaczynając się przy autostradzie A6 w okolicach Kołbaskowa, a kończąc na początku A1 w Rusocinie, na odcinku liczącym prawie 400 km.
Kierowcy z niecierpliwością czekają na zakończenie budowy trasy S6, która ma ogromne znaczenie
S6 jest niezwykle istotna
Droga ekspresowa S6 jest niezwykle ważna. To dzięki niej połączenia komunikacyjne na północy Polski, obsługujące popularne tereny turystyczne, staną się bardziej dostępne. Latem wybrzeże przyciąga miliony turystów, a obecnie przemieszczanie się w tych okolicach bywa uciążliwe.
S6 ma także duże znaczenie gospodarcze, ponieważ połączy polskie porty morskie w Świnoujściu i Szczecinie z portami w Trójmieście. Na arenie międzynarodowej droga ta stanie się ważnym szlakiem komunikacyjnym, łączącym Niemcy z portami w Gdańsku i Gdyni.
Obecnie kierowcy mogą korzystać z ponad 220 km drogi ekspresowej S6, prowadzącej od Goleniowa do Koszalina oraz od Bożepola Wielkiego do Rusocina. Dodatkowo trwają prace na kolejnych 125 km. W województwie pomorskim buduje się już ponad 70 km trasy, co znacząco skróci czas podróży na terenie Pomorza i Pomorza Zachodniego.
Nowy odcinek drogi S6 zostanie oddany do użytku w 2025 r.
Intensywne prace trwają również w województwie zachodniopomorskim. W 2024 r. zakończono budowę obwodnicy Koszalina i Sianowa. Obecnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) koncentruje się na odcinku S6 między Sianowem a Sławnem. Odcinek ten rozpoczyna się za obwodnicą Koszalina i Sianowa, a kończy przed miejscowością Sławno.
W ramach tej inwestycji przewidziano budowę czterech węzłów drogowych (Kawno, Malechowo, Karwice, Bobrowice), a także zaplecza technicznego oraz dwóch miejsc obsługi podróżnych (Karwice Północ i Południe). Projekt obejmuje również przebudowę dróg przecinających trasę S6 oraz budowę dróg dojazdowych. Nowa trasa będzie miała dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Koszt całej inwestycji wynosi prawie 660 milionów złotych.
Jak podaje GDDKiA, na tym odcinku drogi S6 położono już 90 tys. ton masy bitumicznej, co oznacza, że 42% trasy jest już pokryte asfaltowymi warstwami. Zakończenie prac na tym odcinku planowane jest na drugą połowę 2025 r.
Ekspresowa podróż ze Szczecina do Gdyni możliwa w 2026 r.
W budowie znajduje się również odcinek między Sławnem a Słupskiem o długości 22,9 km, którego realizacja kosztuje 701,6 mln zł.
GDDKiA przewiduje, że w 2026 r. będzie możliwa szybka podróż ze Szczecina do Gdyni drogą ekspresową, natomiast zachodnia obwodnica Szczecina zostanie ukończona około pięć lat później.