Lider branży beauty z rekordową liczbą perfumerii stacjonarnych
Douglas, fot. mat. prasoweW bieżącym roku finansowym Douglas otworzył nowe perfumerie i dokonał modernizacji i przebudowy wielu dotychczas istniejących sklepów. Zdaniem przedstawicieli marki największy potencjał dziś tkwi w mniejszych i średnich miastach, gdzie jeszcze do niedawna rynek perfumerii premium nie istniał. To już się zmieniło! .
Drugi kierunek to przebudowy i rewitalizacja perfumerii w większych miastach. Dlaczego? Rynek jest już mocno nasycony a konkurencja wielka. Nie zmienia to faktu, że nowoczesne sieci muszą dostosować się do nowego klienta. W jaki sposób? Oferując najwyższą jakość i najlepsze produkty w unikalnym stylu.
- Rynek beauty jest bardzo dynamiczny i kształtowany przez zmieniające się trendy konsumenckie. Chcemy być zawsze blisko naszych klientów i bezpośrednio odpowiadać na ich potrzeby, dlatego cieszymy się, że rynek CEE nieustannie się rozwija i stwarza warunki do dalszej ekspansji. - mówi Agnieszka Mosurek-Zava, , CEO Douglas Polska & CEE.
- Dynamika robienia zakupów znacznie się zmieniła w ostatnich latach. Bardzo szczegółowo weryfikujemy rynek i zbieramy dane odnośnie m.in. terenu, kart lojalnościowych. Obserwujemy, że klienci w mniejszych miejscowościach są równie świadomi, doskonale znają markę i oczekują jej w pobliżu, nie tylko, aby zrobić zakupy, ale też skorzystać z usług i wyjątkowych doświadczeń zakupowych, które tworzymy. Widzimy zatem ogromny potencjał również w tych mniejszych obiektach handlowych – dodaje Magdalena Przybysz.
Nowy klient – Gen Z
Powyższa strategia to w praktyce odpowiedź na zmieniające się potrzeby i oczekiwania klienta. Nie chodzi tu tylko i wyłącznie o nowe potrzeby lojalnych kupujących, ale także o otwarcie się na nowe generacje. Przedstawicielki Douglas zdradzają, że szersza ofensywa w świecie omnichannel i usług kosmetycznych to praktyczna odpowiedź na rozwój „generacji Z”. Ich liczba stale rośnie, a jako klienci stanowią coraz większy odsetek kupujących w Douglas.
Douglas zauważając zmiany w zachowaniach konsumenckich, dostosowuje asortyment i kanały sprzedaży do indywidualnych potrzeb konsumentów. Przykładowo, sieć przygotowała propozycję dla tzw. „smart shoppers”, czyli konsumentów, którzy lubią kupować produkty znanych marek, ale przy wykorzystaniu rabatów i promocji, na które potrafią czekać miesiącami. Odpowiedzią marki Douglas na ten trend jest idea Supercen.
Nie można też zapomnieć o makrotrendach, takich jak chociażby potrzeba eko-produktów i specjalnej, omnichannelowej ścieżki zakupowej.
Omni-rewolucja
Zgodnie z podejściem omnichannel, marka wdrożyła nowoczesne rozwiązania dopasowane dla obu kanałów sprzedaży i zapewnienia synergii doświadczeń klienta, niezależnie od tego, czy odwiedza Douglas w perfumerii stacjonarnej, czy internetowej.
Sieć w ramach synergii kanałów oferuje nowoczesne rozwiązania na miarę potrzeb swoich klientów. Jednym z nich jest Bella, czyli pomocy doradców kosmetycznych w sklepie stacjonarnym przy zakupach online, korzystając z najszerszego porfolio marek dostępnego na douglas.pl, w tym niedostępnych offline kolorów i z możliwością odbioru zakupów w sklepie lub dostawy do domu bez dodatkowych kosztów. Klienci mają także możliwość odbioru zakupów internetowych w perfumerii poprzez usługę click & collect. Mogą również zarezerwować usługi w perfumerii przez stronę internetową oraz aplikację booksy. Niezwykle wygodnym rozwiązaniem jest także aplikacja Douglas, która ułatwia nie tylko zakupy online, ale również stacjonarnie, m.in. dzięki funkcji przymierzania makijażu - Beuaty Mirror czy strefy dla kartowiczów albo wishliście, odpowiadającej na zakupy ROPO. Dodatkowo Douglas proponuje ten sam system lojalnościowy dla obu kanałów.
Shopping experience jako przyszłość stacjonarnych punktów sprzedaży
Celem sieci jest również rozwój usług dodatkowych. - Kluczowym elementem jest obserwacja rynku i wprowadzanie nowości technologicznych. Klienci absolutnie mają prawo do weryfikacji produktów, a my zapewniamy im tę możliwość w każdej kategorii. Obserwujemy, że oczekują kontaktu z konsultantem, profesjonalnej porady. Konsument potrzebuje też indywidualnego podejścia.- mówi Magdalena Przybysz.
Perfumerie Douglas oferują szeroki zakres specjalistycznych usług, włączając indywidualne i profesjonalne konsultacje w doborze odpowiednich kosmetyków do pielęgnacji, makijażu i perfum. Marka zachęca klientów do skorzystania z bezpłatnych, zaawansowanych analiz skóry za pomocą profesjonalnego, innowacyjnego sprzętu diagnostycznego oraz oferuje krótkie, kilkuminutowe makijaże bez opłat, a nawet darmowe zabiegi przy zakupie produktów danej marki. W większych perfumeriach znajdują się także ekskluzywne gabinety SPA, a w mniejszych - nowoczesne, mobilne kabiny do zabiegów. Ponadto w całej Polsce Douglas organizuje wydarzenia, które zawsze spotykają się z ogromnym uznaniem klientów.
Mocny punkt rozwoju
Tyle, jeśli chodzi o ekspansję fizyczną i ofertową. Douglas ma także inny pomysł, na wzmocnienie tempa rozwoju. To wejście na giełdę Frankfurt Stock Exchange, co pozwoli nie tylko na pozyskanie dodatkowych środków finansowych, ale także budowę wizerunku marki.
Firma pozyskane środki wykorzysta do rozwoju strategii „Let it Bloom”, która pozwoli na wzrost sprzedaży o jedną trzecią do 2026 roku. Douglas chce wzmocnić swoją pozycję na prężnym, europejskim rynku kosmetycznym premium. A Polska ma być ważnym elementem tego rozwoju!
Grupa DOUGLAS, wraz ze swoimi brandami: DOUGLAS, NOCIBÉ, parfumdreams i Niche Beauty, jest liderem w Europie w zakresie omnichannelowej oferty produktów i usług premium beauty. Grupa DOUGLAS inspiruje klientów do wyrażania swojego własnego piękna, oferując niepowtarzalny asortyment dostępny zarówno online, jak i w około 1 850 perfumeriach stacjonarnych. Dzięki znaczącej skali i dostępowi do klientów, Grupa DOUGLAS staje się preferowanym partnerem marek, oferując szeroki wybór produktów premium, selektywnych i ekskluzywnych, a także swoje własne marki. Asortyment obejmuje perfumy, kosmetyki do makijażu, pielęgnacji skóry, pielęgnacji włosów, akcesoria oraz usługi beauty. Wzmacnianie swojej skutecznej pozycji omnichannelowej oraz ciągłe doskonalenie wyjątkowego doświadczenia są kluczowymi elementami strategii Grupy DOUGLAS "Let it Bloom – DOUGLAS 2026". Model biznesowy Grupy oparty na propozycji omnichannelowej, wiodących marek i zdolnościach danych, jest kluczem do sukcesu. W roku finansowym 2022/23 Grupa DOUGLAS osiągnęła sprzedaż (netto) na poziomie 4,1 miliarda euro i zatrudniała około 18 000 osób w całej Europie.