Kupujesz używanego EV? Recurrent pomoże ocenić, ile życia w nim zostało
Recurrent ma na celu zrobić dla baterii pojazdów elektrycznych to, co liczniki kilometrów robią dla samochodów napędzanych paliwem: pokazać zużycie baterii i jej przyszłą wartość.
Rynek samochodów używanych jest ponad dwukrotnie większy niż rynek nowych, a pojazdy elektryczne szybko stają się jego częścią. Stanowi to problem, gdy chodzi o wycenę tych samochodów, które działają w całości na bateriach.
Konsumenci mają fundamentalnie inne pytania dotyczące używanych pojazdów elektrycznych, szczególnie jeśli chodzi o żywotność baterii. Bateria jest znaczącym składnikiem pojazdu elektrycznego, ponieważ koszt jej wymiany może przekroczyć wartość samego pojazdu.
— Pomagamy kupującym używane pojazdy elektryczne zrozumieć, co otrzymują pod względem zasięgu pojazdu, oraz jak to się zmienia w różnych warunkach pogodowych i jak zmienia się to z biegiem czasu, gdy samochód się starzeje — powiedział Scott Case, dyrektor generalny Recurrent. — Bateria w EV nie zużywa się tak jak bateria w iPhonie. Twój EV to nie iPhone na kołach — dodał.
Ocena baterii w samochodach elektrycznych
Recurrent nie używa sprzętu, tylko oprogramowania, które działa na tysiącach pojazdów elektrycznych każdego dnia i zbiera odpowiednie dane. Może analizować samochód wielokrotnie, normalizując czynniki takie jak pogoda, styl jazdy i ładowania, aby porównać dwa podobne pojazdy i pokazać, który ma silniejszą baterię, a co za tym idzie — wyższą wartość.
— Jest to podobne do tego, jak każdy w ekosystemie samochodów używanych musi znać przebieg używanego samochodu z silnikiem spalinowym — powiedział Case. —Wszyscy potrzebują wspólnej "waluty", aby móc wycenić te pojazdy, gdy pojawiają się na rynku.
Właściciele EV mogą połączyć się z Recurrent za pomocą metod takich jak OnStar czy konto Tesli. Dealerzy również mogą używać Recurrent, aby pokazywać porównania kupującym, potencjalnie podnosząc cenę sprzedaży dla samochodów z silniejszymi bateriami.
Wireframe Ventures, ArcTern Ventures, Powerhouse Ventures i EnerTech Capital to niektórzy z inwestorów w startupie. Dotychczas udało się mu zebrać 19,25 miliona dolarów i nadal przyciąga kolejnych.
Recurrent ma obecnie ok. 20 000 kierowców na swojej platformie od czasu startu w zeszłym rokuj (w czerwcu), a Case mówi, że firma potroiła już swoje przychody.