Jak cię piszą, tak cię widzą, czyli jak dbać o wizerunek marki z Becorrect
Becorrectz miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 5/2022 (80)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
Globalne wyzwanie wizerunkowe #1 dla firm w 2022 r.
W polskiej komunikacji biznesowej bardzo często można natknąć się na e-maile, które zawierają błędy gramatyczne i ortograficzne. Mówimy tu o języku ojczystym używanym codziennie. Dodatkowo każdy z pracowników ma już dawno za sobą wiele lat jego nauki. Zastanówmy się jednak, jak wygląda komunikacja biznesowa w Polsce w międzynarodowym języku biznesu – angielskim.
Pracownicy biurowi zdecydowanie więcej piszą w pracy niż mówią. Wiadomości na firmowym czacie, e-maile służbowe, oferty cenowe – wszystko to wymaga wprawy i poprawności w pisaniu. Najlepsi nie pracują jednak wyłącznie na rynku lokalnym. Każda z firm, o ile już nie ma swoich oddziałów zagranicznych, planuje zdobywać nowe rynki ze swoimi usługami czy produktami.
Bezbłędna komunikacja po angielsku to must have dla każdej organizacji w 2022 r. Jak jednak utrzymać profesjonalny wizerunek, kiedy firmę reprezentuje na zewnątrz wielu pracowników? Doświadczenie pokazuje, że ciężko zaufać ich umiejętnościom, a profesjonalny proofreading każdej wiadomości jest niemożliwy. Z pomocą przychodzi profesjonalne narzędzie, które wspiera ochronę wizerunku twojej marki – Becorrect.
Technologia w służbie ochrony wizerunku marki
Becorrect to usługa typu grammar checker przeznaczona dla polskich użytkowników, dla których język angielski nie jest pierwszym językiem. Takie osoby popełniają inne błędy niż native speakerzy oraz stosują kalki językowe, które nie będą zrozumiałe dla obcokrajowców. Becorrect wykrywa błędy unikalne dla języka polskiego, których inne narzędzia tego typu nie są w stanie wychwycić.
Do sprawdzania poprawności tekstów Becorrect wykorzystuje modele językowe stworzone za pomocą innowacyjnych metod sztucznej inteligencji. Wykrywa błędy gramatyczne, interpunkcyjne i stylistyczne. Wskazuje konkretne fragmenty, w których występują oraz sugeruje zmiany poprawiające tekst. W wielu przypadkach błędów gramatycznych system dostarcza wyjaśnień, które pomagają użytkownikowi zrozumieć, dlaczego konkretny fragment jest niepoprawny. Sprawdzanie odbywa się natychmiast, a zmian można dokonać jednym kliknięciem.
Becorrect daje marce nieporównywalnie większą ochronę niż korzystanie z darmowych narzędzi typu Google Docs, które są w stanie wychwycić jedynie podstawowe błędy ortograficzne i gramatyczne.
Jak błędy językowe generują straty finansowe
67 proc. konwersacji w firmie odbywa się pisemnie, a 25,9 proc. wysłanych wiadomości e-mailowych jest pisanych po angielsku. Rocznie to setki tysięcy punktów styku, w których poprawność językowa jest kluczowa dla dokładnego zrozumienia komunikatu. Poprawność językowa wpływa też na realizację projektów. Project Management Institute szacuje, że jeden na pięć projektów w firmach kończy się porażką ze względu na nieefektywną komunikację. Becorrect usprawnia pracę wielu działów w firmie. HR, Dział Handlowy czy Biuro Obsługi Klienta to tylko kilka z nich, gdzie poprawność językowa bezpośrednio rzutuje na wyniki finansowe firmy.
Zadbaj o markę od zaraz!
Proste błędy językowe w e-mailach i ofertach handlowych powodują utratę szans sprzedażowych, a co za tym idzie – przychodu. Błędy językowe opóźniają obsługę klienta poprzez e-mail i chat, a poprawne stylistycznie teksty generują mniej nieporozumień. Pozwala to zwiększyć liczbę obsłużonych klientów i skrócić czas oczekiwania w kolejce. Wpływa to na wizerunek Twojej marki i oszczędności. Korzyści z wykorzystania grammar checkera w firmie są mierzalne!
----------------------------------------
Próbka testowa
• 5 tys. słów wybranych przypadkowo z 0,5 mln słów tekstu z esejów First Certificate in English napisanych przez studentów z całego świata
• 24 tys. słów przypadkowo wybranych z 35 mln słów z tekstów pisanych przez osoby uczące się angielskiego z Polski i Niemiec
• Teksty z tych próbek nie były używane do uczenia narzędzia Becorrect
Więcej możesz przeczytać w 5/2022 (80) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.