IPO Klaviyo już dziś. Co trzeba wiedzieć o tej spółce?

Klaviyo wchodzi na giełdę / Fot. Mat. własne
Klaviyo wchodzi na giełdę / Fot. Mat. własne
Klaviyo działa na rynku od długiego czasu, ale mało kto wie o jej istnieniu. Głównie dlatego, że nie oznacza swoich rozwiązań, by konsumenci myśleli, że np. otrzymywane e-maile są bezpośrednio od sprzedawców.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

W miarę jak rośnie zainteresowanie ofertami publicznymi firm zajmujących się oprogramowaniem, platforma Klaviyo typu software-as-a-service przeznaczona do marketingu cyfrowego postanowiła wejść na giełdę. 

Ma ona pomóc firmom internetowym przyciągać klientów w środowisku pełnym spamu, niepewnych danych i przepisów dotyczących prywatności.

Co trzeba wiedzieć o Klaviyo?

Klaviyo istnieje od 2012 roku i ma siedzibę w Bostonie. Oferuje m.in. automatyczne promocje e-mailowe i SMS-owe, które otrzymujemy od firm sprzedających produkty online.

Zobacz: Czym handlować żeby zarobić

Do 30 czerwca br. Klaviyo miało ponad 130 000 klientów, głównie małe i średnie firmy. Klaviyo współpracuje również z platformami e-commerce, takimi jak Shopify Inc., Salesforce Commerce Cloud, Square, Wix.com, i jest zintegrowana z Amazon Buy with Prime.

Firma ustaliła cenę akcji na poziomie 30 dol. we wtorek wieczorem, powyżej zakładanego zakresu. W poniedziałek zmieniła warunki swojej oferty publicznej, planując oferować 19,2 mln akcji.

Sprawdź: Banknot 500 zł

Akcje mają być notowane na New York Stock Exchange pod symbolem "KVYO". Goldman Sachs, Morgan Stanley i Citigroup są głównymi gwarantami oferty.

Klaviyo jest firmą technologiczną, która pomaga firmom e-commerce w precyzyjniejszym i bardziej efektywnym docieraniu do klientów. Osiągnęła znaczący wzrost i zwróciła się ku rentowności, ale także stoi przed wyzwaniami, takimi jak zależność od partnerów jak Shopify i konkurencja z większymi graczami w branży.

ZOBACZ RÓWNIEŻ