Instagram generuje ogromne zyski dla Meta. Zarabia więcej niż YouTube
Zgodnie z dokumentami sądowymi, które po raz pierwszy ujawniają, ile pieniędzy wygenerowała popularna usługa do udostępniania zdjęć i wideo, Instagram odpowiada w Meta za prawie 30% przychodów — dotyczy to pierwszego półrocza 2022 r., więc obecnie udziały w przychodach mogą się różnić.
W 2020 r. Instagram wygenerował z kolei 22 mld dol., czyli 26% całkowitych sprzedaży Meta. Dane te są w pełni wiarygodne i pochodzą z oficjalnych raportów spółki, które trafiły do sądu w ramach antymonopolowego procesu Federalnej Komisji Handlu.
W 2021 r. przychody Instagrama wzrosły do 32,4 miliarda dolarów, co stanowiło 27% działalności Meta. Aplikacja przyczyniła się do uzyskania 16,5 miliarda dolarów w pierwszych sześciu miesiącach 2022 roku. Z dużą dozą prawdopodobieństwa możemy założyć, że Instagram również obecnie odpowiada za ok. 30% przychodów w Meta.
Liczby te potwierdzają, że Instagram rośnie w szybszym tempie niż inne części uniwersum mediów społecznościowych Meta. Pokazują także finansowy sukces zakupu aplikacji przez dyrektora generalnego Marka Zuckerberga — warto zauważyć, że aplikacja trafiła do Meta za zaledwie 715 milionów dolarów w 2012 r.
Instagram więcej niż YouTube
Co ciekawe, 32 mld dol. z 2021 r. to wyższa kwota, niż wypracował w tym samym czasie YouTube. Serwis wideo wygenerował wtedy 28,8 mld dol.
YouTube jest platformą dużo większą niż Instagram. Według danych GlobalMediaInsight serwis wideo odwiedza miesięcznie 2,7 mld osób, natomiast na Instagram "zagląda" 2 mld. W poprzednich latach te różnice były jeszcze bardziej zauważalne, ale jak widać wyższa oglądalność niekoniecznie przekłada się na wyższe przychody.