Global Check-in 2024. Cyfrowa ekspansja zagraniczna dla polskich firm

Konferencja Global Check-in
Konferencja Global Check-in / Fot. materiały prasowe
W Warszawie 19 września 2024 r. odbyła się druga edycja konferencji Global Check-in poświęcona zagadnieniom ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw. Organizatorem wydarzenia była Krajowa Izba Gospodarcza, a partnerem strategicznym Amazon.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 12/2024 (111)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Konferencję zainaugurowało przemówienie Andrzeja Arendarskiego, prezydenta Krajowej Izby Gospodarczej. W jego trakcie KIG podpisała porozumienie o współpracy z Ministerstwem Rozwoju i Technologii. – Celem porozumienia jest dobra współpraca pomiędzy KIG a Ministerstwem Rozwoju i Technologii. Korzystamy z wieloletnich doświadczeń KIG związanych z eksportem, promocją Polski, misjami zagranicznymi, dziedzinami, które wspiera ministerstwo w budowaniu potencjału polskiej gospodarki – powiedział Jacek Tomczak, wiceminister w Ministerstwie Rozwoju i Technologii.

Sfinalizowano także porozumienia z Urzędem Patentowym RP. – Mam nadzieję, że dzięki podpisanemu porozumieniu przedsiębiorcy będą bardziej uświadomieni na temat znaczenia prawa własności intelektualnej, a przede wszystkim ochrony znaków towarowych, które są kluczowe w e-commerce. Klienci dobierając produkty, kierują się przede wszystkim znakiem towarowym i nazwą firmy. W związku z tym to jest kluczowa kwestia, żeby zanim przedsiębiorcy wejdą na rynek e-commerce, zarejestrowali swój znak towarowy albo i inne przedmioty własności intelektualnej – przekonywała Edyta Demby Siwek, prezes UPRP.

Trzy strefy

Konferencja Global Check-in została podzielona na trzy strefy tematyczne: Policy, Trend i Brand, które umożliwiły uczestnikom zagłębienie się w szczegółowe aspekty cyfrowej ekspansji zagranicznej.

Strefa Policy koncentrowała się na zagadnieniach związanych z prawnymi i regulacyjnymi aspektami ekspansji zagranicznej, szczególnie w kontekście jednolitego rynku cyfrowego Unii Europejskiej.

W strefie Trend dominowały rozmowy na temat bieżących trendów w e-commerce, eksperci omawiali strategie rozwoju w dynamicznie zmieniającym się środowisku cross-border e-commerce w Europie. By wspierać sprzedawców w rozwijaniu sprzedaży zagranicznej, Krajowa Izba Gospodarcza razem z Amazon podjęły wspólną inicjatywę cross-border.pl. To projekt, który odgrywa kluczową rolę w ułatwianiu i promowaniu ekspansji zagranicznej wśród polskich MSP. Dostarcza know-how, narzędzia i szkolenia, które pomagają przedsiębiorcom rozpocząć i rozwijać działalność eksportową online. – Rezultaty, jakie uzyskaliśmy w pierwszy roku działalności cross-border.pl, są bardzo obiecujące. Przeszkoliliśmy setki przedsiębiorców i stworzyliśmy kompleksową bazę wiedzy, w tym katalog 127 marketplace’ów z 24 krajów. Do współpracy merytorycznej portalu dołączyło ponad 60 firm, praktyków z łańcucha wartości cross-border e-commerce – podsumowała Anna Zacharjasz, zastępca dyrektora w Biurze Komunikacji i Rozwoju Biznesu Krajowej Izby Gospodarczej.

Strefa Brand w swojej wymowie była najbardziej praktyczna. KIG zaprosiła do udziału w wydarzeniu znane polskie marki, które odniosły sukces w międzynarodowym e-commerce i stanowią najlepszy przykład na to, jak strategia cyfrowego eksportu wspomaga dynamiczne skalowanie biznesu.

W panelach udział wzięli m.in. Zbigniew Inglot (Inglot), Nina Kowalewska-Motlik (SenseDubai), Agnieszka Pacuk(Trefl), Monika Król (BLIK), Mateusz Kolański (Vistula Retail Group), Maksymilian Kobus (Eveline Cosmetics), Ania Kuczyńska, projektantka mody, Bartosz Ladra (Elementy), Gabriela Kawęczyńska (Hagi) i  Ewa Dudzic (GLOV). Przedstawili oni swoje doświadczenia związane z budowaniem rozpoznawalności marki poza Polską i wyzwaniami, z jakimi musieli się zmierzyć na rynkach międzynarodowych.

My Company Polska wydanie 12/2024 (111)

Więcej możesz przeczytać w 12/2024 (111) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ