Elektromobilni innowatorzy

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe 64
Jeśli dziś chcesz odnieść sukces w elektromobilności potrzebujesz danych. To one są paliwem napędzającym nową motoryzację, a nie sama energia. Pokazał to wyraźnie kryzys spowodowany koronawirusem.

Dostęp do danych umożliwia zdalne sterowanie wieloma procesami, zarządzanie energią (zarówno tą dostarczaną, jak i tą zmagazynowaną na pokładzie auta), predykcja zdarzeń oraz optymalizowanie kosztów. Innowacje wykraczające znacznie dalej niż tylko to, co widzimy w samochodzie to wynik analizy i wykorzystania danych. Są udane wdrożenia pojazdów autonomicznych, trwają prace nad kolejnymi. Już teraz możliwa jest dwukierunkowa komunikacja pojazdu z siecią elektroenergetyczną (czyli nie tylko ładowanie, ale też oddawanie energii przez samochód do sieci). Innowacją, która wywoła cały łańcuch zmian jest budowanie stacjonarnych magazynów energii wpisujących się w gospodarkę o obiegu zamkniętym, czyli dawanie bateriom drugiego życia. 

Jeśli cofniemy się do początków motoryzacji, od razu natrafimy tam na samochody elektryczne, a później hybrydowe. Zanim jednak pojawiły się na drogach, potrzebna była wytężona praca fizyków, chemików, inżynierów i mechaników. Dzięki nim Thomas Parker, uważany za Edisona Wielkiej Brytanii, w 1884 r. mógł stworzyć pierwszy elektryczny samochód z baterią własnej konstrukcji. Parker lubił rzeczy usprawniać, korzystał z wiedzy i doświadczenia, w tym z danych po to, by poprawić wydajność np. pompy parowej, akumulatorów, silników elektrycznych, dynama czy alternatorów. Był odpowiedzialny za elektryfikację londyńskiego metra i tramwajów w wielu brytyjskich miastach. Jednak przede wszystkim Thomas Parker chciał zminimalizować  zanieczyszczenia wynikające z powszechnego spalania węgla...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 4/2020 (55)

Więcej możesz przeczytać w 4/2020 (55) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie