Depilacja.pl przejmuje Yasumi i zapowiada mocny rozwój w Polsce

Zespół Depilacja.pl i Yasumi
Zespół Depilacja.pl i Yasumi
Depilacja.pl przejęła pakiet większościowy Yasumi, polskiej sieci beauty & spa. Marki planują dynamiczny rozwój w Polsce i za granicą, a także rozwój technologii, w tym urządzeń do zabiegów. W transakcji pomógł kapitał od funduszu DC24, wspartego przez NCBR Investment Fund (NIF).

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Połączona sieć Depilacja.pl i Yasumi to ponad 200 instytutów kosmetycznych, salonów depilacji laserowej i SPA, w których pracuje ponad tysiąc kosmetologów i fizjoterapeutów. Yasumi to także linia kosmetyków do pielęgnacji w gabinecie i domu, dostępnych w drogeriach Hebe oraz sklepie internetowym.

Co szykuje Depilacja.pl

Obie marki pozostaną na rynku po połączeniu i będą dalej rozwijać swoją sieć franczyzową w Polsce, oferując partnerom możliwość prowadzenia własnego instytutu Yasumi oraz salonu Depilacja.pl. Nowa grupa planuje też ekspansję franczyzy i dystrybucji kosmetyków Yasumi na innych rynkach. Produkty do pielęgnacji Yasumi już teraz są eksportowane m.in. do Czech, Bułgarii i na Bliski Wschód.

Sieć Yasumi wykorzysta też technologię rozwijaną przez Depilacja.pl. W pierwszej kolejności autorski system CRM, który od lat pozwala efektywnie pozyskiwać i obsługiwać klientów. Depilacja.pl stworzyła też swój własny laser do depilacji, który od kilku lat wykorzystuje w sieci. Zespół R&D firmy nieustannie go rozwija i obecnie pracuje nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji do optymalizacji parametrów zabiegów, a w rezultacie zwiększenia ich efektywności i bezpieczeństwa.

Zobacz także: Powstała mapa polskich startupów AI. Na liście ponad 120 firm

Historia serwisu Depilacja.pl

Depilacja.pl została założona w roku 2016 przez Tomasza Kucharskiego i Pawła Tymczynę, doświadczonych internetowych przedsiębiorców, którzy wcześniej rozwijali m.in. Groupon Polska oraz Travelist.pl. Wspólnicy wykorzystali swoje doświadczenie w e-commerce i marketingu internetowym do stworzenia sieci stacjonarnych salonów depilacji.

W latach 2018-2019 spółka pozyskała finansowanie od funduszy VC i aniołów biznesu, którzy w ostatnich latach zostali wykupieni przez wspólników. Pod koniec ubiegłego roku Depilacja.pl pozyskała kapitał na przeprowadzenie transakcji i szeroką ekspansję od funduszu DC24, przy udziale NCBR Investment Fund. Prace B+R związane ze stworzeniem innowacyjnego lasera zostały również dofinansowane w ramach programu Szybka Ścieżka z NCBR.

Yasumi to największa w Polsce sieć instytutów kosmetycznych i SPA. Markę stworzyła w roku 2004 w Kaliszu Zofia Bydałek. Zainspirowana kulturą japońską, stworzyła pierwszy gabinet łączący profesjonalną pielęgnację z wykorzystaniem nowoczesnych technologii oraz relaks. W ciągu kilku lat lokalny biznes rozwinął się w ogólnopolską sieć franczyzową, a także w linię kosmetyków do pielęgnacji w gabinecie i w domu.

– Od dłuższego czasu poszukiwaliśmy partnera strategicznego, który pozwoli nam poszerzyć portfel usług przy zachowaniu wysokiej jakości obsługi klienta. Yasumi to właśnie taki partner. Nabywając znaczący udział w firmie o wyjątkowej reputacji, którą budowała przez lata, zyskujemy nie tylko jej bogate dziedzictwo i doświadczenie, ale także unikalną szansę na wykorzystanie mocnych stron obu firm i zdobycie pozycji lidera nie tylko w Polsce, ale kolejnych krajach Europy – mówi Tomasz Kucharski, współzałożyciel i prezes Depilacja.pl.

– Yasumi posiada unikalną strategię prowadzenia gabinetów i cały system szkoleń dla kosmetologów i fizjoterapeutów. Ta unikatowa receptura sprawia, że salony Yasumi wyróżniają się w polskiej branży. Istotne jest też doświadczenie w tworzeniu produktów i usług w branży beauty oraz własna linia kosmetyków współtworzona przez kosmetologów sieci – mówi Paweł Tymczyna, współzałożyciel i wiceprezes Depilacja.pl.

– Depilacja.pl to dość nietypowy koncept, sieć salonów depilacji laserowej założona przez dwóch mężczyzn, którzy początkowo mieli doświadczenie przede wszystkim w marketingu internetowym i technologiach, nie branży beauty. Jednak przez kilka lat działalności udało im się zbudować dużą sieć, której jakość obsługi jest powszechnie znana w branży. Wierzę, że to dobry partner, który pomoże w rozwoju marki Yasumi na kolejnym etapie, przy jednoczesnym poszanowaniu wartości, które od blisko 20 lat przyciągały do nas klientki i klientów – mówi Zofia Bydałek, założycielka Yasumi.