Człowiek na pierwszym miejscu
Ewelina Gawlik, prezes zarządu Nova Praca Group Sp. z o.o. / Fot. mat. pras.z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 5/2024 (104)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
Kluczem do sukcesu każdego przedsięwzięcia jest szacunek i dobre relacje międzyludzkie. Z takiego założenia wychodzi Ewelina Gawlik – prezes agencji pośrednictwa pracy Nova Praca Group.
Swoją firmę założyła w 2020 roku. Wcześniej pracowała w sektorze samorządowym i organizacjach non-profit, oferując bezpłatne wsparcie prawne osobom, które zostały oszukane w ostatniej pracy – czy to poprzez niewypłacenie wynagrodzenia, czy mobbing. Jak podkreśla, działania te w pewien sposób pozwalały jej podopiecznym odzyskać człowieczeństwo – wraz z zaległymi wypłatami pokrzywdzeni odzyskiwali szacunek i wiarę w siebie.
Wsparcie pani Eweliny nie ograniczało się jedynie do kwestii prawnych. Dzięki posiadanym kontaktom mogła pomóc w odnalezieniu nowego miejsca zatrudnienia, tym razem już takiego, które będzie godnym miejscem pracy.
- Przekształcenie moich działań w pracę przyszło mi niezwykle naturalnie. Od znajomych prezesów słyszałam, że pośrednictwem pracy powinnam zajmować się zawodowo. Chciałam pokazać, że na tym runku można działać, na pierwszym miejscu stawiając dobro człowieka – wspomina prezes Gawlik.
Tak powstała Nova Praca Group – agencja rekrutacyjna, która z biegiem lat poszerzała swoją działalność o usługi z pola human resources, takie jak doradztwo w zarządzaniu zasobami ludzkimi, szkolenia, kursy zwiększające kwalifikacje i kursy zawodowe i pośrednictwo pracy.
Dzięki rozszerzenia swojej oferty o outsourcing Nova Praca Group w tej chwili zatrudnia ponad 12 tysięcy wyspecjalizowanych pracowników, oferując współpracę na podstawie umowy tymczasowej w branżach logistycznej, budowlanej, gastronomicznej i magazynowej.
Mimo tak wielkiego kapitału ludzkiego prezes Gawlik pozostaje częścią swojego zespołu. Każdego z swoich pracowników stara poznać się z imienia i nazwiska, zna jego miejsce pracy. To pozwala jej nie tylko w kwestiach związanych z prowadzoną działalnością – jest w stanie wskazać odpowiednie osoby do konkretnych zadań, zlecanych przez partnerów biznesowych, ale również zbudować środowisko pracy, które pomaga w rozwoju zawodowym.
Punktem wyjścia do budowy takiej relacji zawodowej jest poznanie drugiego człowieka.
- Z moim zespołem biurowym zaczynamy wspólnie pracę, razem pijemy kawę, rozmawiamy o tym, co czeka nas danego dnia. Uczestniczę w procesie rekrutacyjnym, o każdym z zatrudnianych staram się czegoś dowiedzieć, jaka była jego historia zatrudnienia, jakie są jego mocne strony – mówi zarządzająca spółką.
Prezes Ewelina Gawlik dba nie tylko o dobre relacje z pracownikami, ale także o ich rozwój. Z jej inicjatywy agencja swoją działalność rekrutacyjną rozszerzyła o kursy kwalifikacyjne i zawodowe, jej zasługą jest również współpraca z Powiatowym i Wojewórzkim Urzędem Pracy w Szczecinie. Dzięki dofinansowaniom z Unii Europejskiej, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i Krajowego Funduszu Szkoleniowego Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej możliwa stała się organizacja programów szkoleń dla osób, cierpiących na wypalenie zawodowe i myślące o zmianie ścieżki kariery.
- Zmiany takie pozwalają nie tylko na rozwój, ale również polepszenie stanu psychicznego człowieka. W pracy, do której nie ma się przekonania, człowiek się męczy, a to przekłada się na jego wyniki. Naszym zadaniem jest zaoferowanie wsparcia, które z wypaleniem pozwalają walczyć – mówi przedstawicielka Nova Praca Group.
Mimo ogromu zadań zawodowych, Ewelina Gawlik znajduje czas na działalność charytatywną – aktywnie wspiera organizacje działające na rzecz rozwoju nauki i medycyny, walkę z chorobami, jest także członkinią stowarzyszeń oferujących pomoc drugiemu człowiekowi.
Najważniejszą sferą życia dla prezes pozostaje jednak życie rodzinne. Prywatnie jest żoną i matką dwójki, dorosłych już, dzieci. To dla nich stara się poświęcić jak najwięcej czasu. Nawet w trakcie początków działalności agencji, kiedy to w pracy spędzała do czternastu godzin dziennie, każdego wieczora spotykała się z najbliższymi nad kubkiem herbaty, by porozmawiać o mijającym dniu.
- Moim największym życiowym sukcesem jest zbudowanie harmonii między życiem zawodowym i rodzinnym i fakt, że nigdy od nich nie usłyszałam, że poświęcam im za mało czasu – podsumowuje prezes Gawlik. Lub odwiedzając profil agencji w social media
Więcej możesz przeczytać w 5/2024 (104) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.