Cloud Technologies przejdzie na główny rynek GPW. Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła Prospekt
Dane cyfrowe, fot. Pixabay.comCloud Technologies to spółka, która stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni danych o zainteresowaniach użytkowników Internetu oraz autorską technologię do integracji i zarządzania danymi, czyli Data Management Platform (DMP). Spółka dostarcza wysokiej jakości dane do targetowania reklam cyfrowych, których odbiorcami są globalne domy mediowe i agencje marketingu online. Dane gromadzone i przetwarzane przez Cloud Technologies pozwalają marketerom na personalizację kampanii reklamowych. Jak wynika z prognoz firmy badawczej eMarketer, w tym roku już 2/3 globalnych budżetów reklamowych trafi właśnie do kanałów cyfrowych, co generuje rosnący popyt na wysokiej jakości dane o internautach.
- Przejście na główny rynek GPW jest jednym z kluczowych elementów naszej strategii rozwoju na lata 2021-2023, której celem jest osiągnięcie przez Cloud Technologies pozycji jednego z wiodących graczy na globalnym rynku sprzedaży danych. Cel ten chcemy osiągnąć przez dynamiczny rozwój organiczny, jednak jesteśmy również otwarci na akwizycje, czego przykładem jest zakończone w lipcu objęcie 100 proc. udziałów w hiszpańskiej spółce TL1. Dynamicznie się rozwijamy i jesteśmy dobrze przygotowani do dalszej globalnej ekspansji. Przejście na główny rynek GPW zwiększy naszą ekspozycję na rynku oraz pozwoli poszerzyć grono inwestorów, zwłaszcza instytucjonalnych, a także zagranicznych – komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.
Inspiracje: Maserati Levante
Spółka posiada skalowalny, globalny model biznesowy, a działalność Cloud Technologies koncentruje się na strategicznym segmencie sprzedaży danych o zasięgu międzynarodowym i dużym potencjale wzrostu. W 2021 roku spółka wygenerowała 17,8 mln skonsolidowanej EBITDA. W pierwszej połowie 2022 r. Cloud Technologies wypracowało bardzo dobre wyniki: wskaźnik EBITDA sięgnął blisko 10 mln zł (+40 proc. r/r), a zysk netto przekroczył 5,9 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 170 proc. r/r. Ponad 80 proc. przychodów Cloud Technologies w segmencie sprzedaży danych pochodzi ze Stanów Zjednoczonych i jest rozliczana w dolarach.
- Nasze przychody w II kwartale 2022 w strategicznym segmencie sprzedaży danych wzrosły o 45,9 proc. r/r i wyniosły 8,3 mln zł co jest rekordowym wynikiem w historii spółki. II kwartał tego roku był najlepszym II kwartałem na przestrzeni ostatnich 5 lat pod względem zysku netto oraz wartości wskaźnika EBITDA. Dynamika sprzedaży danych w ostatnich miesiącach utrzymuje się na wysokim poziomie, pomimo rosnącej bazy odniesienia i niepewnej sytuacji makroekonomicznej – dodaje Piotr Soleniec, dyrektor finansowy i członek zarządu Cloud Technologies.