Allegro wyprzedza trendy rynkowe: 20 mln kupujących w Europie Środkowej
Allegro coraz silniej rozpycha się na rynku europejskim. / Fot. shutterstock.Przychody firmy również poszybowały w górę, notując wzrost o 19,7%, co przełożyło się na prawie 8 mld zł. Te wyniki nie tylko przewyższają ogólny wzrost sprzedaży detalicznej, ale także świadczą o coraz większym udziale Allegro w codziennych zakupach Polaków - wynika z analiz polskiego giganta e-sprzedaży.
Więcej użytkowników, większe wydatki
Liczba aktywnych kupujących na Allegro kontynuuje wzrost siódmy kwartał z rzędu, osiągając na koniec 2023 roku 14,6 mln osób. To oznacza, że średnia wartość GMV generowana przez jednego aktywnego użytkownika wzrosła o 6,4%, dochodząc do 3.739 zł rocznie. Taki wynik potwierdza, że klienci nie tylko coraz chętniej wybierają Allegro jako swoją główną platformę zakupową, ale także zwiększają tam swoje wydatki.
W Occubee automatyzujemy procesy wymagające podjęcia milionów decyzji dziennie
Wyraźny wzrost zysków polskiego czempiona
Kontrola kosztów i wzrost przychodów pozwoliły Allegro na znaczący wzrost skorygowanego zysku EBITDA z działalności w Polsce, który w 2023 roku zwiększył się o 28% rok do roku, osiągając niemal 3 mld zł. Tak dobry wynik finansowy został osiągnięty dzięki wyższej stawce prowizji od sprzedaży i dynamicznemu wzrostowi przychodów z reklamy o 31% rok do roku - podsumowuje portal wiadomoscihandlowe.pl.
W ramach strategii ekspansji, Allegro skutecznie podbija czeski rynek, gdzie liczba aktywnych kupujących podwoiła się w ciągu jednego kwartału, osiągając 1,6 mln osób. Taki wynik sprawia, że czeska wersja platformy, zaledwie pół roku po uruchomieniu, stała się drugą najpopularniejszą stroną e-commerce w Czechach. Co więcej, Allegro rozszerza swoje działania na Słowację, zapowiadając oficjalny start nowej platformy w najbliższych dniach - czytamy w komunikacie Allegro.
Bruksela zakazuje pieców na gaz. PiS: "Przepisy UE doprowadzą Polaków do biedy"
Prognozy na pierwszy kwartał 2024
Na początku 2024 roku Allegro spodziewa się dalszego wzrostu GMV z działalności w Polsce oraz skorygowanego zysku EBITDA. Firma przewiduje, że działalność międzynarodowa może nieznacznie spowolnić, jednak skoncentrowane inwestycje i rozsądne zarządzanie wydatkami pozwolą na utrzymanie solidnej ścieżki wzrostu.
Allegro: Siła marketplace w Europie Środkowej
Roy Perticucci, prezes Allegro, podkreśla znaczenie lojalności klientów i skuteczność modelu marketplace, który sprawdza się zarówno w Polsce, jak i za granicą.
- Ogólnie rzecz biorąc, im więcej ktoś u nas kupuje, tym bardziej staje się lojalny. Dzięki temu, pomimo nie najłatwiejszego czwartego kwartału, kiedy konsumenci wciąż wstrzymywali się z większymi wydatkami, radziliśmy sobie lepiej niż większość firm sektora sprzedaży detalicznej. Więcej niż co trzeci Polak i Polka są aktywnymi kupującymi na Allegro. Także co druga polska firma robi zakupy na naszej platformie - kwituje szef platformy, cytowany przez portal wiadomoscihandlowe.pl.
Silna pozycja firmy w Polsce, dynamiczny rozwój na rynku czeskim oraz ekspansja na Słowację świadczą o skutecznej strategii Allegro i jej rosnącej roli w sektorze e-commerce w Europie Środkowej. Firma może się pochwalić liczbą 20 mln kupujących w tym regionie.
Calamari pomaga zarządzać nieobecnościami i ewidencją czasu pracy. Co planuje startup? [WYWIAD]