Adobe kupuje filmy. Płaci 3 dolary za minutę, aby zbudować swoje AI
Firma próbuje dogonić konkurentów po tym, jak OpenAI zademonstrowało podobną technologię — Sora. Adobe oferuje swojej sieci fotografów i artystów 120 dol. za przesłanie filmów przedstawiających ludzi zaangażowanych w codzienne czynności, takie jak chodzenie czy wyrażanie emocji, w tym radości i gniewu. Celem jest pozyskanie materiałów do szkolenia AI.
W ciągu ostatniego roku Adobe skupiło się na dodawaniu funkcji generatywnej AI do swojego portfolio oprogramowania dla profesjonalistów z branży kreatywnej, w tym Photoshopa i Illustratora. Firma udostępniła narzędzia AI, które używają tekstu do tworzenia obrazów i ilustracji. Dotychczas zostały wykorzystane miliardy razy.
Sora zagrożeniem dla Adobe
Mimo to demonstracja przez OpenAI swojego modelu generowania wideo Sora ponownie rozpaliła obawy inwestorów, że długoletni lider oprogramowania kreatywnego może zostać w tyle przez nową technologię. Adobe oświadczyło, że pracuje nad technologią generowania wideo, ale więcej szczegółów przedstawi pod koniec roku.
Obecnie Adobe prosi o przesyłanie krótkich klipów ludzi zaangażowanych w działania i pokazujących emocje, a także proste ujęcia anatomii stóp, rąk lub oczu. Firma chce również filmów przedstawiających ludzi "wchodzących w interakcję z przedmiotami" takimi jak smartfony czy sprzęt do ćwiczeń. Ostrzega przed dostarczaniem materiałów objętych prawami autorskimi, nagością lub innymi "obraźliwymi treściami".
Płatność za przesłanie materiału wynosi średnio około 2,62 dolara za minutę przesłanego filmu, chociaż może wynosić nawet około 7,25 dolara za minutę.
Ogłoszenie podkreśla ogromną ilość danych potrzebną do zbudowania modeli AI leżących u podstaw popularnych produktów do tworzenia treści, takich jak ChatGPT.