10 Rookies of the Year. Edycja 2024

modue
modue / Fot. materiały prasowe
Automatyczne testy kompetencji, urządzenie do kontroli przestrzeni digitalowej, nowatorski system monitorowania jakości wód – tegoroczna odsłona naszej inicjatywy dla młodych talentów przyniosła szerokie spektrum ciekawych rozwiązań.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 9/2024 (108)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Partner: 

Już dawno żaden „pierwszoroczniak” nie budził w NBA takiej ekscytacji co Victor Wembanyama w zeszłym sezonie – zabrakłoby miejsca, gdybyśmy mieli wymienić wszystkie oczekiwania, jakie wiązano z koszykarzem San Antonio Spurs w minionych miesiącach. Trzeba przyznać, że „Wemby” udźwignął presję, o jego występach rozpisywała się prasa sportowa pod każdą szerokością geograficzną, a on sam został uznany za najlepszego debiutanta sezonu 2023/2024. Chłopaku, trzymaj tak dalej, z przyjemnością będziemy śledzić twój dalszy rozwój.

„My Company Polska” po raz kolejny szuka podobnych talentów w świecie przedsiębiorczości! Rookie of the Year to zestawienie 10 najbardziej obiecujących inicjatyw startupowych. Takich, które nie mogą się jeszcze pochwalić wielomilionowymi rundami finansowymi, za to już teraz rozwijają dobrze rokujący produkt. W końcu nim trafi się na karty historii, trzeba trafić swój pierwszy rzut.

Główną nagrodą w konkursie jest nominacja do programu mentoringowego InCredibles Sebastiana Kulczyka. W poprzednich edycjach triumfowały spółki Digital First AI i Plan Be Eco, a o tym, kto dołączy do tego – słowo przez nas niezbyt lubiane, ale ten raz niech będzie – elitarnego grona, dowiemy się już 12 września podczas Warsaw Startup Festival 2024.

Poznajcie nominowanych!

pd meds

Startup opracował system BreathX - to proste urządzenie mierzące oddechy oraz aplikacja na telefon, która automatyzuje ćwiczenia oraz przypomina o regularnym powtarzaniu terapii. Jego zaletą jest prosta konstrukcja, multifunkcjonalność, a także niska cena końcowa produktu. Zespół pd meds jest wspierany przez specjalistów z obszaru medycyny oraz trenerów biznesu, co w przyszłym roku ma doprowadzić do wprowadzenia produktu na rynek. Obecnie przygotowany został stabilny demonstrator, który będzie testowany w placówkach medycznych.

Jak zapewniają innowatorzy z pd meds, urządzenie będzie łatwe w użyciu, przyjazne dla pacjenta, a samo ćwiczenie nie będzie nudne dzięki wprowadzeniu elementów gier i wizualizacji. System ma pomóc osobom z różnorodnymi problemami psychologicznymi, zwłaszcza powodowanymi stresem, z niewydolnością oddechową, a także z wadami wymowy.

Piotr Falkowski, CEO startupu: - Obecnie pracujemy przede wszystkim nad ochroną patentową naszych technologii i dostosowaniem ich do masowej produkcji, dzięki czemu już niebawem będziemy w stanie wytworzyć pierwsze partie systemów, aby rozpocząć ich certyfikację jako urządzenia medyczne. Proces ten jest jednak dość kosztowny i długotrwały, dlatego w międzyczasie szukamy różnych źródeł finansowania i partnerów do testów z udziałem pacjentów.

Staffly

To polski startup technologiczny oferujący krótkie i automatyczne testy osobowości, kompetencji i culture-fit. Przedstawiciele spółki wyjaśniają, że technologia zarezerwowana do tej pory wyłącznie dla stanowisk wyższych, menedżerskich lub zarządczych została odpowiednio zmodyfikowana, aby służyć również tym najbardziej licznym na rynku pracy stanowiskom - niższego i średniego szczebla (blue/grey collar), które liczą na polskim rynku ponad 10 mln osób.

Staffly regularnie chwali się kolejnymi partnerstwami – jego dotychczasowymi klientami są m.in. Biedronka, T-Mobile oraz InPost. - Najbliższe miesiące to dla nas finisz naprawdę udanego roku pod względem wzrostu spółki, który trzeci rok z rzędu planujemy zakończyć na poziomie co najmniej 250 proc. Przekroczymy jednocześnie barierę 200 tys. unikalnych wypełnionych testów oraz 100 firm obecnych na naszym pokładzie. Technologia Staffly ciągle się rozwija, a my mamy na to dowody, których nie zawahamy się użyć! – zapowiada Filip Sobel, CEO startupu.

modue

Najnowszy polski hit kickstarterowy! Spółka w styczniu rozpoczęła akcję crowdfundingową, w ramach której planowała zebrać 40 tys. zł. Licznik zatrzymał się na ponad 1,5 mln zł! W co tak bardzo uwierzyła społeczność Kickstartera?

Firma tworzy modułowe urządzenie do kontroli swojej przestrzeni digitalowej. Zostało ono zaprojektowane z myślą o nowych sposobach interakcji użytkowników z ich cyfrowym środowiskiem. modue oferuje personalizację i kontrolę nad funkcjonalnościami dzięki modułom, które łączą się ze sobą za pomocą konektorów magnetycznych. Sprzęt można zbudować z dostępnych modułów, a użytkownik ma do wyboru funkcjonalności, które są mu potrzebne, by zwiększyć efektywność, kreatywność lub komfort w użytkowaniu swojego komputera.

- W najbliższych miesiącach skupimy się na uruchomieniu masowej produkcji, certyfikacji urządzenia oraz rozwoju naszego marketplace’u oprogramowania. Nawiązaliśmy też obiecujące kontakty z dużymi markami, z którymi rozmawiamy o wspólnych produktach i rozszerzeniach, a także z dystrybutorem na rynek japoński. Równocześnie pracujemy nad nowym produktem kompatybilnym z ekosystemem modue oraz szukamy kolejnej rundy finansowania, aby przyspieszyć rozwój – przekazuje Hubert Adamczewski, Co-founder modue.

Swayze

Założyciele, uwielbiający jeść na mieście i dzielić się najciekawszymi odwiedzonymi miejscami na Instagramie, zastanawiali się, jak mogą skorzystać na contencie, jaki tworzą w swoich socialach – zupełnie jak popularni influencerzy. Pozornie niewinna myśl doprowadziła do powstania Swayze, czyli aplikacji umożliwiającej użytkownikom mediów społecznościowych korzystanie ze zniżek i ofert w lokalnych restauracjach w zamian za organiczną promocję na Instagramie. Jak przekazują twórcy startupu, aplikację pobrano już ponad 20 tys. razy.

Co na najbliższe miesiące planuje startup? Przede wszystkim firma przechodzi rebranding, zmieniając nazwę ze Swayme na Swayze (na prośbę founderów w materiale używamy już Swayze), aby podkreślić nawiązanie marki do generacji Z, wkrótce wystartuje także nowa wersja aplikacji.

– Ponadto zamierzamy uruchomić sieć ambasadorów składającą się z ponad 40 osób w największych miastach Polski. Rozpoczniemy też monetyzację poprzez wprowadzenie abonamentów dla firm korzystających z naszych usług – mówi Wiktoria Wiśniewska, founderka Swayze.

Waterly

- Chcemy stać na pierwszej linii frontu monitorowania, badania i ostrzegania przed zagrożeniami dotyczącymi naszych wód – deklaruje Patryk Kamiński, CEO i Co-founder Waterly.

Startup opracował nowatorski system monitorowania jakości wód – o tym, jak ważny to problem, świadczą ostatnie kryzysy, chociażby te związane z Odrą. Usługa jest oparta na w pełni autonomicznych bojach pomiarowych, które z precyzyjną częstotliwością analizują kluczowe parametry wody takie jak natlenienie, zakwaszenie czy zasolenie. Są bezobsługowe, w pełni odporne na zmienne warunki atmosferyczne czy pory roku i w 100 proc. zasilane energią słoneczną. Mogą pracować wszędzie tam, gdzie zwykły telefon traci zasięg do sieci GSM.

- Jeśli chodzi o najbliższe miesiące, zamierzamy instalować kolejne boje pomiarowe, a dane udostępniać w formule open-data, aby mogli z nich korzystać mieszkańcy i przedsiębiorcy związani ze zbiornikami wodnymi. Katastrofy ekologiczne - takie jak ta na jeziorze Dzierżno Duże - pokazały, jak istotna jest współpraca z naukowcami. Jesteśmy otwarci na kolejne współprace i zapraszamy każdą organizację, uczelnię i władze lokalne, którym stan polskich wód nie jest obojętny. Z obawą patrzymy również na zagrożenia powodziami i mamy nadzieję włączyć się w systemy szybkiego ostrzegania – podsumowuje Patryk Kamiński.

ESSA.app

Czym jest ESSA.app? Innowacyjną aplikacją mobilną, która wykorzystuje zaawansowane technologie AI m.in. do automatyzacji i optymalizacji procesu tworzenia CV.

– Jednym z naszych najciekawszych produktów jest AI Avatar Video, czyli Personalny Asystent Kariery. Projekt zmierza w kierunku interaktywnej cyfrowej postaci, która będzie prowadzić pierwsze rozmowy kwalifikacyjne. Takie narzędzie nie tylko odciąży specjalistów HR, pomagając im zaoszczędzić czas, ale będzie także wsparciem dla każdego użytkownika naszej aplikacji. Pierwsza rozmowa kwalifikacyjna często bywa trudnym doświadczeniem, AI Avatar Video pomoże użytkownikom przejść przez ten „niekomfortowy” moment, testując potencjalne pytania i dialogi z rozmów kwalifikacyjnych – tłumaczy Anastazja Surynava, Co-founder ESSA.app.

Startup obecnie aktywnie poszukuje inwestycji na etapie pre-seed.

Space to Grow

- Nasza platforma została stworzona, aby wspierać rozwój zawodowy zarówno indywidualnych użytkowników, jak i organizacji. Dziś jesteśmy platformą, która oferuje spersonalizowane ścieżki rozwoju, diagnozuje potrzeby oraz pomaga w rozwijaniu kompetencji liderskich poprzez współpracę z profesjonalnymi coachami i mentorami - mówi Izabela Kluzek-Kot, CEO startupu.Spółka pracuje obecnie nad AI Coachem, który 24/7 ma dostarczać menedżerowi wsparcie w wyzwaniach liderskich, inspirować i motywować w realizacji celów biznesowych zawsze wtedy, kiedy jest to potrzebne.

AdsLinkers

- Stworzyliśmy unikalną platformę, zintegrowaną z najpopularniejszymi platformami – Google’em, Metą, TikTokiem, Amazonem – która dopasowuje reklamy do triggerów ze świata rzeczywistego takich jak warunki pogodowe, działania wpływowych osób, a nawet harmonogram reklam telewizyjnych – wyjaśniają twórcy spółki.

Jak to działa w praktyce? Wasz ulubiony program przerywa blok reklamowy. Widzicie reklamę na ekranie telewizora, a kilka minut później reklama tego samego produktu wyświetla wam się np. w mediach społecznościowych. Zdaniem AdsLinkers to przełom, jeśli chodzi o branżę marketingową.

Najbliższe miesiące będą kluczowe dla rozwoju spółki. - Z jednej strony koncentrujemy się na dynamicznym pozyskiwaniu klientów, szczególnie dużych, zagranicznych marek, które mogą skorzystać z naszej innowacyjnej platformy. Z drugiej, intensywnie pracujemy nad dalszym rozwojem produktu, wprowadzając zaawansowane funkcje, takie jak automatyzacja i integracja z dodatkowymi zewnętrznymi źródłami danych, co zwiększy wartość i konkurencyjność AdsLinkers na globalnym rynku – zapowiada Michał Salamon, Co-founder AdsLinkers.

William AI

- Naszą misją jest zrewolucjonizowanie rynku legaltech poprzez dostarczenie platformy opartej na pionierskich rozwiązaniach w zakresie sztucznej inteligencji, która diametralnie przyspiesza pracę prawników, a w przyszłości umożliwi każdemu swobodny dostęp do zaawansowanej ekspertyzy prawnej, zwiększając dostępność prawa dla społeczeństwa – wskazuje Mateusz Jąkalak, CEO i Co-founder William AI.

Startup opracował innowacyjną platformę, która dzięki pomocy AI automatyzuje czasochłonne zadania prawników, takie jak przeszukiwanie aktów prawnych i orzeczeń, umożliwiając analizowanie danych na niespotykanym dotąd poziomie złożoności. Dzięki skorzystaniu z usług spółki prawnicy mogą skupić się na najważniejszych aspektach swojej pracy i zaoszczędzić swój czas poświęcany na research, gdyż współpraca z William AI pozwala skrócić go nawet o 80 proc.

- W nadchodzących miesiącach skupimy się na rozszerzeniu naszej obecności na nowych rynkach - nasze usługi będą wkrótce dostępne w Niemczech, USA, a nawet w Japonii. Planujemy również poszerzenie naszej oferty usług w Polsce, współpracując z największymi kancelariami prawnymi i partnerami technologicznymi – zapowiada Jąkalak.

Truesty

Startup specjalizuje się w usuwaniu bezprawnych i krzywdzących treści w internecie. Do ich analizy Truesty wykorzystuje autorskie oprogramowanie oraz modele sztucznej inteligencji, a przedstawiciele spółki szacują skuteczność w ich usuwaniu na 98 proc.

Za pomocą rozwiązania można pozbyć się treści z najróżniejszych platform takich jak Google, YouTube, Facebook, Instagram, TikTok, X, Twitch i wiele więcej. – Nasze zaangażowanie wykracza poza świadczenie usług i ma na celu budowanie kultury i zaufania cyfrowego, a także promowanie bezpiecznego i etycznego korzystania z internetu – podsumowują założyciele firmy.

My Company Polska wydanie 9/2024 (108)

Więcej możesz przeczytać w 9/2024 (108) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ