Zoom obniżył prognozy. Sprzedaż gorsza od oczekiwanej
Zoom ma problem ze sprzedażą / Fot. LinkedIn Sales Solutions, Unsplash.comZoom Video Communications Inc. chciał utrzymać dobre wyniki i zmienił strategię z firmy, która oferowała niezbędne narzędzie do komunikacji w czasie Covid-19, do firmy oferującej platformę biznesową dla dużych przedsiębiorstw. Pomysł okazał się dobry póki co tylko na papierze. Zoom chce pozyskiwać użytkowników biznesowych i pozostać ważnym graczem na rynku oprogramowania już po pandemii, ale problem polega na tym, że wiele korporacji nieszczególnie chcą aż tak inwestować w rozwiązania Zoom.
Producent generuje rosnący procent przychodów od klientów korporacyjnych, jednak nie dodaje ich w takim tempie, jak oczekiwali analitycy. Musiał więc obniżyć roczne prognozy sprzedażowe, na co wpływ ma także fakt, że traci klientów z grona małych firm oraz konsumentów.
Zobacz: Rentier
Zoom wypracował ogromne wzrosty w czasie pandemii, ale kiedy biura firm na nowo zaczęły się otwierać, a konsumenci mogli się spotykać na mieście, liczba rozmów wideo zaczęła drastycznie spadać. Ponadto firma szybko zyskała silną konkurencję - głównie w postaci Microsoft Teams i Google Meet.
Zoom ma problem ze wzrostem
Akcje Zooma potaniały w tym roku już o 55%. Dla ostatnich 12 miesięcy wynik jest jeszcze gorszy i wynosi -76%. Cena akcji to 81,32 dol., natomiast w październiku 2020 było to - uwaga - aż 559 dol. To pokazuje jak silną pozycję miał Zoom w czasie pandemii Covid-19 i jak bardzo inwestorzy wierzyli w możliwości producenta.
Sprawdź: MLM
Firma zarobiła wiele milionów dolarów i wypracowała strategię, która miała sprawić, że nawet po pandemii będzie w stanie generować wysokie przychody. Koncentracja na klientach korporacyjnych to rozsądny ruch i Zoom wprowadził odpowiednie produkty, np. oprogramowanie dla centrów obsługi klienta.
Analitycy rynkowi oceniają pozytywnie podejście firmy i jej nowe produkty, ale uważają, że realizacja planu zajmie po prostu więcej czasu niż początkowo zakładał zarząd Zooma.
Obecnie Zoom obniżył swoją prognozę sprzedażową z 4,55 mld dol. do ok. 4,4 mld dol.