Wystartował Browar Jastrzębie. To efekt zbiórki na platformie crowdfundingowej

Browar Jastrzębie
Browar Jastrzębie, fot. materiały prasowe
W czerwcu br. oficjalnie wystartował Browar Jastrzębie. Jego uruchomienie było możliwe dzięki przeprowadzeniu w 2018 roku zbiórki na platformie Beesfund. Teraz twórcy browaru uruchomili kolejny projekt.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Sam browar pierwotnie wystartował w 2017 roku, ale początkowo opierał się na produkcji piwa w tzw. browarze kontraktowym. Twórcy Browaru Jastrzębie chcieli jednak rozpocząć produkcję we własnym obiekcie. Stąd pierwsza zbiórka, którą przeprowadzono w 2018 roku.

– Byli ludzie, były umiejętności, ale nie było pieniędzy na wybudowanie browaru, bo to nie jest tania rzecz. W 2018 r. rozpoczęła się pierwsza emisja akcji przy współpracy z platformą equity-crowdfundingową Beesfund, a pozyskane środki zostały przeznaczone na budowę browaru – mówi Piotr Piekarski, prezes Browaru Jastrzębie.

Piwowarzy w tym okresie zajmowali się wdrażaniem swoich receptur i warzyli piwo w browarze kontraktowym. Przez ten okres również trwała adaptacja kupionego wcześniej budynku na browar. Prace budowlane odbywały się nieprzerwanie.

– Praktycznie po pierwotnym budynku zostały tylko fundamenty. Musieliśmy całość podnieść, na nowo wylać podłogi, postawić ściany no i oczywiście zrobić nowy dach. Tak ogromny zakres prac spowodowany był tym, że instalacje do warzenia piwa są dość wysokie, same tanki mają kilka metrów wysokości. Kiedy w zasadzie było wszystko gotowe musieliśmy wstrzymać chwilowo prace budowlane i poczekać na sprzęt do warzenia piwa – mówi Piotr Piekarski.

To nastąpiło w październiku 2020 roku. – Dwa tiry sprzętu, cały dzień rozładunku i zapanowała atmosfera radości wśród ekipy Browaru Jastrzębie. Trzeba pamiętać, że niektóre terminy należało mocno zweryfikować, a powodem była szalejąca od marca 2020 roku pandemia – dodaje prezes. Browar oficjalnie został otwarty 12 czerwca 2021, a piwa z Jastrzębia można kupić w wybranych znanych sieciach handlowych.

Obecnie prowadzona jest druga zbiórka, również przy współpracy z platformą Beesfund. Pozyskane środki zostaną przeznaczone m.in. na budowę sieci dystrybucji, czy magazynu. W planach rozwoju jest zwiększenie zatrudnienia, wprowadzanie na rynek nowości produktowych, w tym piwa bezalkoholowego, a także nowych opakowań – oprócz szklanych piwo z Browaru Jastrzębie dostępne będzie także w puszkach. Właściciele browaru myślą również o eksporcie, pierwszym z zagranicznych rynków byłby niemiecki.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ