Spotkania online w Shopify to przeszłość. Firma zaoszczędziła 320 tys. godzin
Shopify zrezygnowało z większości spotkań / Fot. yanalya, Freepik.comPo masowych zwolnieniach Shopify ograniczyła również do minimum liczbę spotkań organizowanych przez pracowników. Powód był prosty: ludzie powinni pracować produktywnie, nie zaś spędzać większość czasu na dyskusjach.
Sprawdź: Ewaluacja roczna
Shopify, gigantyczna platforma e-commerce, zapowiedziała z początkiem roku, że zakończy wszystkie powtarzające się spotkania z udziałem więcej niż dwóch osób, przywróci politykę "nie spotykania się w środę" i ograniczy duże spotkania (50+ osób) do jednego okna w czwartki.
Spotkania online ograniczone do minimum
Tia Silas, szefowa ds. HR w Shopify, powiedziała w wywiadzie dla Bloomberga, że firma usunęła 12 000 wydarzeń z kalendarzy pracowników, co finalnie przełożyło się na ponad 322 tys. godzin i 474 tys. oddzielnych wpisów w kalendarzu.
Jednocześnie Shopify udostępniło odpowiednie zasady i zdecydowana większość pracowników ich przestrzega. Poza dopuszczalnym oknem w czwartki odbyły się tylko trzy duże spotkania, a 85% organizacji nie dodało żadnych spotkań w środę (dzień bez spotkań), więc ludzie zaczęli chronić swój czas.
Zobacz: Klauzula do CV
Silas tłumaczy, że jeśli ktoś zaproponuje spotkanie, które wykracza poza parametry firmy, otrzyma bezpośrednią, automatyczną wiadomość na komunikatorze Slack. - To nie jest tak, że nie możesz zorganizować spotkania. Teraz musisz jednak pomyśleć, czy faktycznie jest ono potrzebne - mówi.
Na razie firma nie ma jeszcze obiektywnych, potwierdzonych informacji, ale już zaczęła oszacowywać wpływ braku spotkań na produktywność. Otrzymuje również wiele pozytywnych opinii od ludzi, którzy dziękuję za zwrócenie im czasu. Jak nietrudno się domyślić, większość spotkań w firmie to aktywności, które nie są konieczne.