Sieć Stokrotka powiększy się w tym roku o 100 placówek

SHUTTERSTOCK
SHUTTERSTOCK 99
Emperia Holding, właściciel i franczyzodawca sieci Stokrotka, planuje uruchomienie 100 nowych placówek w 2016 roku, z czego połowy we franczyzie.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

– Stokrotka to ta część biznesu, której zarząd poświęca najwięcej czasu i nad którą dużo pracujemy, aby poprawiać efektywność – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Cezary Baran, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy Emperia Holding. – Ten rok powinien przynieść kontynuację zapoczątkowanego w 2015 roku bardzo pozytywnego trendu rozwoju organicznego. Chcemy otworzyć co najmniej 100 nowych lokalizacji. Spodziewamy się też istotnego przyrostu sklepów franczyzowych. 

W 2015 roku grupa Emperia miała 2,1 mld zł przychodów i 48,3 mln zł zysku netto. To wzrost o odpowiednio 6 proc. i 58,4 proc. Sam segment detaliczny zwiększył sprzedaż do 2,05 mld zł i osiągnął 6,9 mln zł zysku wobec 10,9 mln zł straty rok wcześniej. 

Sieć Stokrotka liczyła na koniec grudnia 327 sklepów, w tym 241 supermarketów, 56 marketów i 30 sklepów we franczyzie. W ubiegłym roku otwarto 80, a zamknięto 5 sklepów. Wśród zaplanowanych przez sieć 100 nowych sklepów ma być 20 supermarketów, 30 marketów i 50 sklepów we franczyzie. Średnia powierzchnia nowo otwartych placówek w ubiegłym roku wynosiła 476 mkw. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ