Ruszy kolejna wielka zbiórka pieniędzy. Na crowdfunding postawi Netsu
Pompa ciepła, fot. Adobe StockŚrodki z emisji spółka przeznaczy m.in. na produkcję nowej partii oferowanych produktów oraz rozwój sieci franczyzowej i ekspansję na rynki zagraniczne. Planowany start kampanii to drugi kwartał 2021 roku. Netsu zamierza zadebiutować na NewConnect do 12 miesięcy, czyli najpóźniej w maju 2022 roku. Obecnie większościowym akcjonariuszem spółki jest notowany na NewConnect Berg Holding.
Netsu. Firma zbierze pieniądze
Netsu prowadzi sprzedaż poprzez hurtownie, spółki z branży PV, własny kanał e-commerce, rozwija również sieć franczyzową. Spółka zakłada, że w tym roku osiągnie przychody ze sprzedaży w wysokości 17 mln zł, z czego 12 mln zł ze sprzedaży hurtowej, a 5 mln zł z detalu. To pozwoli wypracować zysk netto na poziomie 3,6 mln zł. W 2022 roku przychody wzrosną do 32 mln zł (20 mln zł ze sprzedaży hurtowej i 12 mln zł z detalicznej), co przełoży się na zysk netto w wysokości 8 mln zł.
- Pogłębiająca się degradacja środowiska naturalnego – a co za tym idzie – przyszła dekarbonizacja regionów węglowych stawia wielu klientów przed trudną decyzją wyboru alternatywnych źródeł pozyskiwania energii. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, proponujemy rozwiązania kompleksowe. W oparciu o przejrzystą ofertę handlową umożliwiamy opcję skompletowania potrzebnych podzespołów pod jedną marką i w ramach jednej dostawy – szybko, bezpiecznie oraz w dobrej cenie – mówi dr Ofka Piechniczek, prezes Berg Holding.
- Mamy ambitne plany rozwoju, nasze założenia zakładają skokowy wzrost sprzedaży oraz wysoką rentowność. Planujemy rozszerzenie kanałów sprzedaży i coraz większą dostępność naszej oferty. Pracujemy nad tym, by nasze pompy ciepła były sprzedawane nie tylko w całej Polsce, ale również na terenie wybranych państw europejskich. W tym celu mają nam pomóc środki z crowdfundingu. Inwestorzy z pewnością docenią to, że do roku Netsu będzie spółką notowaną na NewConnect – dodaje Paweł Kaproń, dyrektor zarządzający Netsu.
W kwietniu br. roku spółka uruchomiła sieć franczyzową oferując model biznesowy w obszarze sprzedaży pomp ciepła wraz z niezbędnym oprzyrządowaniem. W celu realizacji projektu sieci franczyzowej zawiązana została spółka Netsu Dystrybucja, w której Netsu objęła 100 proc. udziałów. Plany rozwoju sieci franczyzowej obejmują otwarcie na terenie Polski 50 nowych punktów dystrybucji do końca 2021 roku oraz 120 nowych punktów dystrybucji w 2022 roku. Docelowo spółka planuje otworzyć ok. 300 punktów dystrybucji co skutecznie pokryje obszar kraju i zbuduje sieć sprzedaży. Ponadto w 2021 roku planowane jest rozpoczęcie ekspansji na rynki zagraniczne w tym głównie na terenie Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemiec oraz Francji w modelu master franczyzy. Spółka w kwietniu podpisała pilotażową umowę dystrybucyjną na Litwie, która już zaczęła sprzedaż urządzeń.
Rynek pomp ciepła i perspektywy rozwoju
Pompy ciepła to silnie rozwijający się segment rynku Odnawialnych Źródeł Energii. W 2019 roku sprzedano w Polsce ponad 20 000 urządzeń typu woda-powietrze. Od 9 lat z rzędu notowane wzrosty są rekordowe. W porównaniu do roku 2018 sprzedaż pomp tego typu wzrosła o 91 proc. Szacuje się, że w polskich domach zainstalowano już ponad 128 000 urządzeń.
Ważnym czynnikiem jest prowadzony program „Czyste powietrze” z pulą 103 000 000 zł do 2030 roku, z którego blisko 18 000 wniosków dotyczyło montażu pomp ciepła, Netsu jest na zielonej liście referencyjnej co oznacza, iż urządzenia producenta podlegają refundacji. Nie bez znaczenia pozostają także propagowanie technologii wśród instalatorów i projektantów, spadek cen urządzenia oraz relatywnie niskie koszty inwestycji, możliwość efektywnej współpracy z instalacjami fotowoltaicznymi, a także wzrost świadomości ekologicznej Polaków. Już I kwartał roku 2020 pokazał dwukrotny wzrost sprzedaży w porównaniu do I kwartału roku 2019 i wyniósł 108 proc. Czynnikiem, który istotnie wpłynie na dalszy rozwój rynku jest strategia ogłoszona przez Komisję Europejską, która zakłada udział pomp ciepła w budownictwie indywidualnym na poziomie 40 proc do 2030 roku.
- Niebawem ruszymy z drugą kampanią dla kolejnej spółki z Grupy Berg Holding. To dla nas duży wyraz uznania, że będziemy prowadzić następną emisję z naszym dotychczasowym partnerem. Będzie to również druga kampania z branży OZE, która urasta na jedną z wiodących w całym sektorze crowdinvestingu udziałowego. Wierzymy, że oferta Netsu spotka się z tak dużym zainteresowaniem jak miało to miejsce z Farmami Fotowoltaiki, gdzie spółka pozyskała blisko 1000 inwestorów – mówi Marcel Rowiński, dyrektor operacyjny w Crowdway.