Ponadprzeciętne Polki

fot. Adobe Stock
fot. Adobe Stock 29
W tegorocznym zestawieniu Bisnode Index of Women Influence, obejmującym 13 europejskich krajów, Polska wypadła wyjątkowo dobrze. Zdystansowaliśmy królujące dotąd Słowenię i Węgry.

Nikt już chyba nie wątpi, że przewaga mężczyzn nad kobietami, jeśli chodzi o wpływ na gospodarkę, ciągle się zmniejsza. Panie podejmują coraz więcej decyzji zakupowych (szacuje się, że za niecałe 10 lat będą już odpowiadać za trzy czwarte takich decyzji), przy czym rosną ich dochody i siła nabywcza. Są też bardzo doceniane w sektorze publicznym (choć wciąż gorzej jest z tym w sektorze prywatnym, szczególnie na najwyższych stanowiskach). Przybywa również kobiet odnoszących spektakularne sukcesy w biznesie zarówno jako menedżerki, jak i przedsiębiorczynie. Umacnianiu się pozycji przedstawicielek płci pięknej w gospodarce sprzyja także to, że upowszechniają się rozwiązania pomagające im łączyć karierę zawodową z życiem rodzinnym, poza tym zaczęły dostawać wsparcie od innych kobiet w budowaniu własnego (i nie tylko) biznesu. To potrafi być nieocenione, o czym świadczą choćby podziwiane w Europie efekty polskiego projektu KIG „Rozwój z wyobraźnią”, gdzie panie mogły uczestniczyć w sesjach z mentorkami prowadzącymi udane przedsiębiorstwa. Bardzo wiele z nich zmotywowało to do założenia własnej firmy. 

Siła przykładu i pomoc doświadczonej „siostry” są w przypadku kobiet o tyle istotne, że, jak zauważa Barbara Bator, coach ICC w firmie szkoleniowo-doradczej 4Grow i wiceprezeska Europejskiego...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 8/2019 (47)

Więcej możesz przeczytać w 8/2019 (47) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ