Polska restauracja robi furorę w Nowym Jorku. "Pierogi lepią u nas Chińczycy i Portorykańczycy"

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
Jedli u nich Amy Adams i Jimmy Kimmel. Kilka lat temu zrezygnowali z bezpiecznych posadek, bo chcieli zająć się czymś swoim. Andrzej Kińczyk i Krzysztof Poluchowicz próbują rozkochać nowojorczyków w polskich pierogach. I wychodzi im to całkiem nieźle.

Brooklyn, Nowy Jork. W okolicy pełnej biur, urzędów i hoteli znajduje się Dekalb Market Hall – miejsce, w którym można skosztować potraw z całego świata. Pośród ponad 30 stoisk proponujących m.in. kuchnię wietnamską, hawajską, niemiecką czy meksykańską odnajdziemy jedno o bardzo swojskiej nazwie: Pierogi Boys. Branding restauracji zaskakuje – to nawiązanie do polskiej szkoły plakatu z lat 60, żadnych biało-czerwonych symboli narodowych, ale to właśnie tam zjemy prawdopodobnie najlepsze pierogi w Nowym Jorku.

Od zakrapianych imprez po własną knajpę

Andrzej Kińczyk i Krzysztof Poluchowicz poznali się dzięki forum internetowemu poświęconemu Björk. Andrzej to forum prowadził, organizował ogólnopolskie zloty fanów, a Krzysztof chętnie wspomagał inicjatywę. Na początku lat 2000 przypadkiem spotkali się w Nowym Jorku, gdzie obaj spędzali wakacje. Do Stanów wrócili po roku i tam już zostali. 

Andrzej przez wiele lat prowadził sieć sklepów z żywnością organiczną, Krzysztof projektował książki w dużym wydawnictwie. – Amerykańscy znajomi często pytali nas, gdzie w Nowym Jorku można zjeść polskie potrawy. Choć takich restauracji jest mnóstwo, nie wiedzieliśmy, co polecić, bo jedzenie w nich serwowane nie zawsze jest najwyższych lotów. Zmorą są zwłaszcza mrożone pierogi wrzucane do frytkownicy, to w ogóle nie przypomina polskiej kuchni – wspomina Krzysztof. 

Za namową przyjaciół chłopaki postanowili zacząć organizować...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 1/2021 (64)

Więcej możesz przeczytać w 1/2021 (64) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ