Payoneer wchodzi do Polski
Payoneer, fot. ShutterstockPayoneer oferuje globalną platformę finansową dla biznesu, która ułatwia dokonywanie i otrzymywanie płatności oraz zarządzanie funduszami. W Polsce planuje wspierać ekspansję międzynarodową lokalnych firm.
Payoneer. Co to za firma
Payoneer to założona w 2005 roku globalna firma z siedzibą w Nowym Jorku. Od czerwca 2021 roku jest notowana na giełdzie Nasdaq. Oferuje użytkownikom konta wielowalutowe umożliwiające dokonywanie i otrzymywanie płatności, zarządzanie funduszami, kapitałem obrotowym oraz rozwiązania podatkowe, z pomocą których miliony klientów w ponad 190 krajach i terytoriach dokonują międzynarodowych przelewów w ponad 70 walutach.
– Nasze badania rynkowe prognozują skumulowany roczny wskaźnik wzrostu liczby użytkowników fintech’ów w Polsce na ok. 12 proc. do 2026 roku. Natomiast ten sam wskaźnik dotyczący wielkości transakcji stanowi aż 111 proc. Wartość lokalnego segmentu płatności cyfrowych w 2026 roku będzie opiewała na ok 100 mld USD. Dlatego stawiamy na Polskę jako kolejny kraj w naszej europejskiej ekspansji – mówi Łukasz Przeor, lokalny kierownik sprzedaży Payoneer.
Właśnie w koncentracji na małym i średnim biznesie Payoneer widzi drogę do zdobycia bardzo konkurencyjnego polskiego rynku – ze szczególnym akcentem na branżę outsourcingu IT oraz usług biznesowych. Według Łukasza Przeora jest to naturalna konsekwencja rozwoju tych branż na rynki międzynarodowe oraz ich zainteresowania płatnościami transgranicznymi.
Przeczytaj także: Amazon uruchamia model Falcon
Payoneer zamierza zaoferować polskim klientom nie tylko system pozwalający na sprawne odbieranie i wysyłanie płatności z polskojęzyczną obsługą klienta, lecz również wsparcie w ich ekspansji zagranicznej.
– Kilka milionów użytkowników na całym świecie stanowią dużą, zintegrowaną społeczność konsekwentnie budowaną przez Payoneer, na przykład poprzez organizację wydarzeń biznesowych – tzw. Payoneer Community Forum. Udział w takiej społeczności daje polskim przedsiębiorcom dostęp do wielu potencjalnych klientów i partnerów, zwłaszcza na rynkach Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych, które są pierwszą trójką pod względem wartości wymiany handlowej z Polską. Ale nie tylko, ponieważ globalna skala działalności Payoneer pozwoli polskim przedsiębiorcom wchodzić na oswojone w dużo mniejszym stopniu rynki azjatyckie, takie jak Japonia, Hongkong, Singapur, gdzie też jesteśmy obecni – reasumuje Łukasz Przeor.