Partnerplace pozyskał 1,5 mln zł od THC Pathfinder. Spółka pomoże rozkręcić programy partnerskie

Simon Baradziej i Kacper Gugała - założyciele Partnerplace. / fot. mat. pras.
Simon Baradziej i Kacper Gugała - założyciele Partnerplace. / fot. mat. pras.
Partnerplace, system PRM (Partner Relationship Management) ułatwiający biznesom online zarządzanie relacjami z zewnętrznymi partnerami B2B, wszedł właśnie na rynek i już może pochwalić się pierwszymi klientami z Polski i zagranicy. Projekt pozyskał 1,5 mln zł finansowania od funduszu Tar Heel Capital Pathfinder, który uwierzył w potencjał produktu, realną potrzebę użytkowników oraz perspektywy rozwoju rynku partnerstw.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Użytkownikami Partnerplace są najczęściej firmy oferujące produkty lub usługi IT, które wykorzystują zewnętrznych partnerów i programy poleceń jako źródło pozyskiwania klientów. W tym gronie znajdują się m.in. dostawcy platform e-commerce i systemów do zarządzania przedsiębiorstwem, rozwiązania z obszaru MarTech, hostingu, płatności i cyberbezpieczeństwa, a także wszelkiego typu agencje.

- Przy kilkudziesięciu partnerach systemy CRM oraz proste arkusze kalkulacyjne przestają wystarczać. Do tej pory segment MŚP nie miał zbyt dużego wyboru - ze względu na swoją cenę systemy PRM były stosowane głównie w międzynarodowych korporacjach i zazwyczaj nie były w ogóle dostępne dla mniejszych przedsiębiorstw. Stworzyliśmy więc rozwiązanie dopasowane do potrzeb takich firm, które pozwala zaoszczędzić nawet 1,5 etatu na każdych 100 partnerów - mówi Kacper Gugała, zarządzający platformą Partnerplace, wcześniej odpowiedzialny za obszar rozwoju polskiego rynku partnerstw w popularnej platformie e-commerce.

Czym się zajmuje Partnerplace?

Partnerplace ułatwia budowanie i zarządzanie relacjami z polecającymi partnerami: zbiera dane, śledzi historię współpracy i komunikacji, wylicza wysokość prowizji i pozwala łatwo zarządzać jej wypłatami, a partnerom daje transparentny wgląd w to, co dzieje się z dostarczonymi przez nich poleceniami (tzw. leadami). Narzędzie zbudowane jest w formule white-label, czyli umożliwia całkowite dostosowanie wyglądu do identyfikacji wizualnej klienta oraz korzystanie z własnej domeny i adresów mailowych.

- Wdrażamy po kilka nowych funkcji co miesiąc, a w perspektywie dwóch miesięcy zamierzamy uruchomić „marketplace partnerstw”, czyli mechanizm pozwalający na łatwe pozyskiwanie nowych partnerów z naszej sieci. Dla użytkowników to będzie ogromne wsparcie w rozwoju biznesu, w szczególności dla mniejszych firm, gdzie często za pozyskanie, utrzymanie relacji i rozwój partnerstwa odpowiada jedna, maksymalnie dwie osoby. - mówi Simon Baradziej, CTO Partnerplace.

Klienci Partnerplace

Wśród klientów platformy znajdują się zarówno podmioty z Polski, jak i zagranicy, w tym z USA i Holandii.

- Jesteśmy pod dużym wrażeniem sprawności operacyjnej założycieli i entuzjastycznej reakcji klientów na pierwsze wersje produktów Partnerplace. W naszej ocenie projekt ma duże szanse na osiągnięcie globalnego sukcesu i cieszymy się, że możemy wesprzeć w tym zespół. - komentuje Michał Wrzołek, Senior Investment Director w funduszu Tar Heel Capital Pathfinder, który na początku tego roku wsparł projekt Partnerplace finansowaniem w wysokości 1,5 mln zł.

Globalnie wartość rynku zarządzania partnerstwami szacowana jest obecnie na 3 mld USD i przewiduje się, że jej CAGR w ciągu najbliższych 8 lat wyniesie 5,2%.

Tajemnice dobrego pitcha

Tajemnice dobrego pitcha

Demo Day to wydarzenie, które najczęściej odbywa się na zakończenie programu inkubacyjnego lub akceleracyjnego dla startupów. Prezentowany pitch (prezentacja) to okazja, aby pokazać swój pomysł przed potencjalnymi inwestorami, mentorami i partnerami biznesowymi. To kluczowy moment. Jak zatem przygotować efektywny pitch?

ZOBACZ RÓWNIEŻ