Optymalizacja różnych form płatności

Optymalizacja różnych form płatności
Fot. mat. pras.
Pozyskanie lojalności klienta nie jest możliwe bez zrozumienia jego potrzeb, a współczesny konsument stawia coraz większe wymagania, zwłaszcza jeśli chodzi o płatności.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 12/2023 (99)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

W środowisku specjalistów od cyberbezpieczeństwa często można usłyszeć narzekania na brak zrozumienia ich roli w firmach. Kiedy sytuacja jest spokojna i nie dochodzi do żadnych incydentów, są krytykowani, że są zbędnym kosztem. Jednak w momencie, gdy pojawiają się problemy, są krytykowani, że do tego dopuścili. Podobne wyzwania dotyczą również płatności przy dokonywaniu zakupów. Dla każdego klienta to moment, który może być mniej lub bardziej niekomfortowy, ponieważ wiąże się z utratą ciężko zarobionych pieniędzy. Z tego powodu szybki, bezproblemowy i wygodny proces płatności jest oczekiwanym standardem. Jakiekolwiek trudności w tym procesie są natychmiastowo postrzegane jako negatywne doświadczenie.

Jeśli prowadzisz e-sklep, musisz zdawać sobie sprawę, że choć dziś sprzedaż w internecie jest czymś naturalnym, to wciąż obawa o bezpieczeństwo jest jedną z głównych blokad przed rozwojem tego biznesu. Potwierdza to m.in. najnowszy raport Gemiusa o e-commerce. Zapewnienie bezpieczeństwa w płatnościach staje się więc absolutnym priorytetem. Jest też drugie wyzwanie. Dziś klient chce za zakupy zapłacić za pomocą różnych narzędzi, takich jak BLIK, Apple Pay, karta płatnicza, przelew, PayPal i dziesiątkami innych narzędzi. Musisz podążać za potrzebami klientów. A jeśli masz do tego sklep stacjonarny…

Odpowiedź na problemy

PayTel, jeden z największych dostawców usług płatniczych w Polsce, na bieżąco stara się odpowiedzieć na nowe potrzeby konsumentów. – Jesteśmy dumni z zajmowanej pozycji wśród czołowych liderów w branży płatniczej, z rosnącym udziałem rynkowym i stale zwiększającą się liczbą zadowolonych klientów. Nasze motto to innowacja i ciągłe poszukiwanie nowych rozwiązań. Przez cały ubiegły rok kontynuowaliśmy naszą misję wprowadzania nowych propozycji usług skierowanych do klientów biznesowych. Nasza determinacja wynikała z głębokiego zrozumienia potrzeb naszych klientów i pragnienia skutecznego odpowiadania na nie. Słuchaliśmy uważnie ich opinii i nieustannie doskonaliliśmy nasze usługi – tłumaczy Adam Tencza, członek zarządu PayTel.

Przykładowo, firma w ostatnim czasie zwróciła uwagę na konieczność połączenia świata wirtualnego i rzeczywistego we wszystkich możliwych aspektach. Efekt? Aplikacja LightPOS. To elastyczne rozwiązanie, które przekształca telefon lub tablet w terminal płatniczy. Już dziś korzystają z niego m.in. Allegro, ID Logistics, Tatrzański Park Narodowy, PKS Polonus i tysiące innych klientów.

Lekkie POS-y to przyszłość

Tego typu rozwiązanie kierowane jest zarówno do przedsiębiorców stacjonarnych, internetowych, jak i – przede wszystkim – mobilnych.

– Aplikacja LightPOS zyskała ogromne uznanie, trafiając do setek klientów zarówno małych, jak i korporacyjnych. Dzięki naszej propozycji, każdego dnia, bezpiecznie i wygodnie przyjmują płatności na swoich telefonach, tabletach czy urządzeniach kurierskich. To innowacyjne rozwiązanie umożliwia naszym klientom elastyczność i mobilność w prowadzeniu swojego biznesu, co rzutuje na zwiększoną wydajność i zadowolenie klientów – dodaje Adam Tencza.

Na rynku dostępna jest także odpowiedź na konieczność wymiany kas płatniczych. Od kilkudziesięciu miesięcy coraz więcej firm musi przechodzić na kasy fiskalne online. Otwiera to pewną, dodatkową, możliwość. – Wprowadziliśmy na rynek nowość w postaci rozwiązania umożliwiającego przyjmowanie płatności BLIK bezpośrednio w kasie fiskalnej online. Nasza współpraca z liderem sprzedaży kas fiskalnych – Grupą COMP SA i operatorem systemu BLIK – Polskim Standardem Płatności – zaowocowała innowacyjnym rozwiązaniem, które pozwala nam być pionierem w płatnościach bezgotówkowych. BLIK w kasie fiskalnej online doskonale wypełnia formalny wymóg akceptacji płatności bezgotówkowych wszędzie tam, gdzie znajdują się kasy fiskalne online – komentuje Wiesław Klimek, dyrektor ds. kluczowych partnerów PayTel S.A.

Samo POS to nie wszystko. Jeśli prowadzisz internetowy biznes, musisz mieć dostęp do szybkich i bezpiecznych płatności. Odpowiedzią jest jedna bramka płatnicza, dzięki której właściciele sklepów internetowych mogą bezproblemowo przyjmować płatności online – w tym szybkie przelewy, karty Visa i Mastercard oraz BLIK, co wpływa na wzrost sprzedaży i rosnące zyski.

Efekt? Pełna oferta dla każdego klienta, czyli wszystko zgodnie z duchem omnichannel.

My Company Polska wydanie 12/2023 (99)

Więcej możesz przeczytać w 12/2023 (99) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ