Najmniejszy opłacalny rynek

Najmniejszy opłacalny rynek
42
Skup się na najmniejszym opłacalnym rynku. Nieustanna pogoń za masą może cię znudzić, bo masa oznacza przeciętność. Zamiast tego zacznij od pytania, jaka jest potrzebna minimalna liczba osób, byś mógł wpłynąć na rynek i by było to warte twoich starań?

Jaką zmianę starasz się wprowadzić? To proste pytanie, ale pełne treści, ponieważ wynika z niego, że jesteś odpowiedzialny. Jesteś aktorem, który ma cel do osiągnięcia, agentem zmiany, ciężko pracującym człowiekiem, który chce zmieniać innych ludzi. Zmiana może być trywialna („Staram się, aby udział w rynku produktów do prania marki OZO wzrósł o jeden procent i aby to osiągnąć, muszę skłonić niektórych użytkowników marki Clorox do używania marki OZO”) albo naprawdę głęboka („Staram się pomóc dwunastu dzieciom uczęszczającym na moje zajęcia pozalekcyjne w zrozumieniu, że mają większy potencjał i umiejętności, niż słyszą to od otoczenia”).

Może to być zamiar „sprawienia, by ci, którzy nie głosują, zagłosowali”, albo „zmienienia ludzi, którzy starają się dominować, w ludzi poszukujących przynależności”. Bez względu na szczegóły, jeśli jesteś marketingowcem, to twoim zadaniem jest sprawianie, by zmiany dochodziły do skutku. Zaprzeczanie temu jest formą ukrywania się. Dużo skuteczniejsze jest identyfikowanie się z tym stwierdzeniem. 

Błąd 1: Kuszące wydaje się wybranie bardzo ambitnej, prawie niemożliwej zmiany: „Chcę zmienić oblicze edukacji muzycznej i uczynić z niej w całym kraju najwyższy priorytet”. Tak, oczywiście, to wspaniały pomysł, ale nigdy wcześniej tego nie zrobiono, nie zrobił tego ktoś, kto dysponuje takimi środkami jak ty. Jestem wielkim entuzjastą zagrań, które całkowicie zmieniają...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 12/2019 (51)

Więcej możesz przeczytać w 12/2019 (51) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie