Koszty przesyłki często przewyższają cenę produktu. Czy da się tego uniknąć?
Fot. Pixabay.comOstatni raport Gemiusa „E-commerce w Polsce 2020” mówi, że już 73 proc. internautów robi zakupy online. Popularność sprzedaży przez Internet stale rośnie, a w tym roku dodatkowo napędza ją pandemia COVID-19 i związane z nią ograniczenia dla handlu tradycyjnego. Zrealizowane w marcu 2020 roku badania już wtedy pokazały, że liczba kupujących on-line zwiększyła się w stosunku do roku poprzedniego aż o 11 p.p. Najczęściej wybieranymi kategoriami produktów kupowanych przez Internet pozostają: odzież i dodatki, obuwie, perfumy i kosmetyki, ale także książki i płyty, sprzęt elektroniczny czy akcesoria do smartfonów. – Badania polskiego e-commerce pokazują, że formą dostawy, która najlepiej motywuje do zakupów przez Internet, jest doręczenie zamówionego produktu bezpośrednio do domu lub pracy - przekonuje Janusz Konopka, prezes zarządu Speedmail. Firma ruszyła właśnie z akcją listopaczka, dzięki której sklepy mogą zwiększyć sprzedaż najtańszego asortymentu.
Mimo że Polacy w większości pokochali zakupy online i robią ich coraz więcej, to według badań Gemiusa 27 proc. internautów w ogóle nie kupuje w sieci. Wynika to przede wszystkim z chęci obejrzenia produktu przed zakupem oraz przyzwyczajenia do tradycyjnych kanałów sprzedaży. Wśród najczęściej wymienianych przyczyn były także zbyt wysokie koszty dostawy. Ich obniżenie znalazło się na pierwszym miejscu jeśli chodzi o czynniki, które mogłyby skłonić do zakupów online. Wskazało tak 42 proc. badanych. Cena dostawy, która przekracza wartość zamawianego produktu, często odwodzi od zakupu, to nie powinno być zaskoczeniem.
Sklepy co jakiś czas oferują promocje umożliwiające zrobienie zakupów z darmową dostawą. Warto śledzić oferty, bo czasami nie tylko za darmo otrzymamy przesyłkę, ale również taniej kupimy wiele interesujących nas produktów.
E-commerce w Polsce działa prężnie
E-commerce coraz bardziej się rozwija, a produkty o najmniejszej wartości są istotnym źródłem dochodu również tych największych sklepów internetowych. Więcej o polskim rynku sprzedaży online dowiedziecie się z naszego wywiadu z Jakubem Roskoszem, dyrektorem zarządzającym Mosquito.