Klarna uruchamia opcję wirtualnych zakupów

Klarna uruchamia opcję wirtualnych zakupów
Klarna ogłosiła uruchomienie usługi wirtualnych zakupów (Virtual Shopping).

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Wprowadzenie do oferty usługi Virtual Shopping to efekt ubiegłorocznego przejęcia przez Klarnę platformy zakupów społecznościowych Hero, lidera w obszarze oferowania usług wirtualnych zakupów. 

E-commerce zyskuje, ale offline wciąż dominuje

Wirtualne zakupy z Klarną są już dostępne dla ponad 300 marek, w tym Levi's, Hugo Boss i Herman Miller. Konsumenci mogą kupować wszystko, co znajdą w ofercie sklepu internetowego, ale jednocześnie, bez wchodzenia do salonu sprzedaży, otrzymują benefity dotychczas zarezerwowane dla stacjonarnych zakupowiczów - wskazówki i porady od pracowników fizycznych sklepów, doradzających im w procesie zakupowym. Ponadto dzięki opcji live stream i możliwości wymiany wiadomości z konsultantem w sklepie stacjonarnym, konsumenci mogą oglądać filmy i zdjęcia produktów z bliska, a także dema produktów bezpośrednio ze sklepu. W ten sposób dowiadują się, jak ubranie prezentuje się na wieszaku, jaki jest rzeczywisty odcień kosmetyku czy wielkość mebla.

Klarną rozszerza ofertą na wszystkich jej partnerów handlowych na całym świecie.

- Dotychczasowe wyniki wdrożenia nowego rozwiązania są fantastyczne - wszyscy nasi specjaliści w butiku Atelier zostali przeszkoleni, a w ciągu niespełna 2 miesięcy osiągnęliśmy współczynnik konwersji na poziomie 34% i średnią ocenę 4,9 gwiazdki - komentuje Bruno Figueiredo, Global Ecommerce Content Product Owner, Nespresso.

- Klarna chce zapewnić możliwie najlepsze doświadczenie zakupowe - tak w sklepie tradycyjnym, jak i w internetowym. Dotychczas zakupom online brakowało kluczowego elementu: interakcji międzyludzkiej. Dzięki virtual shopping odtwarzamy doświadczenia zakupowe ze sklepów stacjonarnych, polegające na otrzymaniu spersonalizowanej porady od eksperta, i przenosimy je do świata online. Teraz dzięki tej opcji wszyscy nasi partnerzy handlowi na całym świecie będą mogli “ożywić” swoje sklepy internetowe i zbudować trwałe relacje z klientami - dodaje David Sandström, Chief Marketing Officer w Klarna.

Jak działają wirtualne zakupy z Klarną?

Dla kupujących: Klikając w ikonę wirtualnych zakupów na stronie internetowej sklepu zintegrowanego z Klarną, klienci łączą się z ekspertem w sklepie stacjonarnym. Po połączeniu mogą rozmawiać na czacie, otrzymywać zdjęcia i filmy, śledzić rekomendacje produktów, a nawet prowadzić rozmowę wideo, odtwarzając w ten sposób doświadczenia ze sklepu stacjonarnego. 

Dla sprzedawców: Sprzedawcy zintegrowani z Klarną mogą dodać funkcję wirtualnych zakupów do swoich sklepów internetowych. Po jej włączeniu, mogą uzyskać wgląd w przeprowadzone rozmowy i dane sprzedażowe, co pozwala im na bieżąco śledzić i poprawiać ogólne wyniki. Pracujący w sklepie stacjonarnym eksperci łączą się z kupującymi online za pomocą nowej, dedykowanej sprzedawcom aplikacji Klarna Store App, dostępnej dla systemów iOS i Android.  Po nawiązaniu połączenia mogą rozpocząć interakcję z konsumentami za pomocą wiadomości tekstowych, czatu i rozmowy wideo, co ułatwia przekazywanie spersonalizowanych porad, umówienie wizyty w sklepie i podtrzymywanie kontaktu.

Od teraz wirtualne zakupy z Klarną są dostępne na 18 rynkach, w tym w Polsce, USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Australii, Nowej Zelandii, Norwegii, Danii, Francji, Holandii, Belgii, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Hiszpanii, Portugalii, Włoszech i Szwecji. Na kolejnych rynkach pojawią się do końca 2022 roku. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ