Kamera, akcja, sprzedaż!

Fot. Shutterstock
Fot. Shutterstock 50
YouTube to królestwo wideo i przeróżne promocyjne możliwości. A jak pokazały badania agencji Tubular Insights, aż 96 proc. użytkowników tego tłumnie odwiedzanego serwisu uważa wyświetlane w nim filmy za pomocne przy podejmowaniu decyzji zakupowych.

YouTube to obecnie druga największa wyszukiwarka treści na świecie (po Google). Ma ponad 1 mld aktywnych użytkowników (prawie jedna trzecia wszystkich internautów). Serwis ten codziennie odwiedza ponad 30 mln ludzi, wyświetlających łącznie ok. 1 mld godz. wideo. W samych tylko Stanach Zjednoczonych YouTube dociera do większej liczby osób w wieku 18–49 lat niż wszystkie sieci telewizji kablowej razem wzięte, przy czym połowa wyświetleń odbywa się na urządzeniach mobilnych (głównie smartfonach).

Wiele osób utrzymuje się ze swoich kanałów prowadzonych na YouTube i niejeden zarabia na tym bardzo duże pieniądze. Amerykański „Forbes” wyliczył, że od czerwca 2016 r. do czerwca 2017 r. najpopularniejsza dziesiątka youtuberów na świecie zarobiła łącznie ponad 127 mln dol., czyli o 80 proc. więcej niż rok wcześniej. Największe były przychody popularyzatorów gier, a zwłaszcza Daniela Middletona z Anglii, który jako DanTDM prowadzi kanał poświęcony popularnej grze Minecraft. Ma przeszło 17 mln subskrybentów i zarobił ok. 16,5 mln dol.

U nas YouTube ma ponad 20 mln użytkowników – według Gemius/PBI. Bardziej popularne są tylko Facebook (22 mln) i Google (26 mln). Jeśli chodzi o urządzenia mobilne, wygląda to nieco gorzej. YouTube zajmuje 11. pozycję (korzysta z niego 5,6 mln internautów) i przegrywa m.in. z portalami informacyjnymi, jak Interia, Onet czy WP, serwisami ogłoszeniowymi (Allegro, OLX), wyszukiwarkami Google (wersje .pl i .com),...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 2/2018 (29)

Więcej możesz przeczytać w 2/2018 (29) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ