Inspiracje na październik. Polecane książki
z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 10/2022 (85)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
Jakub Bojanowski
Zdążyć przed hakerem Jak przygotować firmę na cyberatak
MT Biznes
To nie jest książka dla informatyków, a raczej nie tylko dla nich. To pozycja dla szefów, którzy dbają o swoją firmę i nie lubią magicznego myślenia „może nas to nie spotka…”. Bo – jak pisze Jakub Bojanowski – atak hakerów na naszą firmę i tak prędzej czy później nastąpi, pytanie czy będziemy do niego przygotowani.
Autor przez ponad 20 lat pracował w firmie Deloitte, gdzie kierował działem Cyber specjalizującym się w doradzaniu firmom. Dlatego w tym swoistym podręczniku znajdziemy nie tylko wyjaśnienia najważniejszych zagadnień technicznych, lecz także liczne case studies i przykłady z jego bogatej praktyki zawodowej.
Z tej książki dowiesz się, w jaki sposób hakerzy wybierają swoje ofiary i jaką mają motywację, w jaki sposób pieniądz elektroniczny i systemy płatności online są narażone na ataki hakerów i dlaczego stosowane tu zabezpieczenia muszą być cały czas rozwijane oraz jakie działania należy podejmować, aby ataki hakerów wykrywać odpowiednio wcześnie i ograniczać ich negatywne skutki.
-----------------------------------------------
Reid Hoffman, June Cohen, Deron Triff
Mistrzowie skalowania biznesu. Zaskakujące fakty o firmach osiągających największe sukcesy
MT Biznes
Kiedy powinniśmy przestać słuchać naszych klientów? Które pożary należy gasić natychmiast, a którym można pozwolić się tlić? I czy próbując uczynić ten świat lepszym miejscem, można zarobić jakieś pieniądze? To nie są retoryczne pytania. Trafne odpowiedzi na nie mogą zapewnić błyskawiczny rozwój naszej firmy i wskoczenie na wyższy biznesowy poziom. Jak to zrobić? Z pomocą przychodzi Reid Hoffman, założyciel i były prezes LinkedIn, a dziś inwestor finansowy i autor podcastu „Master of Scale”. Wykorzystując ponad sto wywiadów powstała książka „Mistrzowie skalowania biznesu”, która właśnie ukazała się na polskim rynku. Liderzy Apple, Nike, Netflix, Spotify, Starbucks, Google, Instagram, Microsoft, jak i założyciele nowatorskich i przełomowych startupów, choćby 23andMe, TaskRabbit, Black List i Walker & Company podzielili się w niej swoim doświadczeniem i praktycznymi radami pozwalającymi szybko zwiększać przychody bez wzrostu kosztów. Każdy rozdział poświęcony jest jednemu z 10 kluczowych tematów, które łącznie składają się na pełną „podróż przedsiębiorcy”.
-----------------------------------------------
Nikolaus B. Enkelmann
Charyzma. Jak osiągnąć sukces doskonaląc własną osobowość
Studio Emka
Na początek wspaniała wiadomość: masz wszystkie umiejętności niezbędne, by uczynić swe życie cudownym pasmem sukcesów, twój potencjał jest nieograniczony! Musisz tylko nauczyć się z niego korzystać, a wtedy przyszłość stanie przed tobą otworem. Brzmi jak magiczne zaklęcie? Być może, ale tak właśnie – po przeczytaniu „Charyzmy” Nikolausa B. Enkelmanna – uważa Brian Tracy, autor „Milionerów z wyboru”. To już drugie wydanie bestsellerowej książki dotyczącej charyzmy,
na dodatek pozycja – mimo upływu prawie ćwierćwiecza – w ogóle się nie zestarzała. Enkelmann był jednym z najbardziej znanych ekspertów zarządzania. W swoim instytucie w Königstein prowadził seminaria i treningi poświęcone doskonaleniu osobowości. Przez blisko 50 lat wzięło w nich udział ponad 800 tys. menedżerów, trenerów, lekarzy czy sportowców z całego świata. Skąd brała się popularność jego metod? Prawdopodobnie stąd, że Enkelmann wierzył w każdego swojego słuchacza. W to, że każdy z nas ma własną, niepowtarzalną charyzmę.
-----------------------------------------------
Dariusz Doliński, Tomasz Grzyb
Sto technik wpływu społecznego
Smak Słowa
Nie ma bardziej użytecznej książki dla kogoś, kto chciałby osiągnąć mistrzostwo w dziedzinie perswazji – napisał prof. Robert Cialdini z Arizona State University. Przyznam, że to rekomendacja Cialdiniego sprawiła, że sięgnęłam po książkę „Sto technik…”. I się nie zawiodłam! Przedstawionych technik jest równo sto, i każda została naukowo zbadana i udokumentowana. Autorzy zamiast skupiać się na analizie statystycznej, koncentrują się na rzeczywistym wpływie tych metod na nasze życie. Tłumaczą dlaczego np. kupujemy rzeczy, na które nas nie stać, czy dajemy się namówić na nowy ruter, mimo że stary wciąż świetnie działa… Pokazują mechanizmy, które za tym stoją. I podpowiadają, jak sami moglibyśmy je wykorzystać. Autorami tej niezwykłej książki są gwiazdy polskiej psychologii społecznej. Prof. Dariusz Doliński jest znanym badaczem wpływu społecznego, a dr hab. Tomasz Grzyb profesorem Uniwersytetu SWPS, prezesem Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej. Z ciekawostek: od 10 lat w zakresie technik wpływu społecznego kształci oficerów NATO.
Więcej możesz przeczytać w 10/2022 (85) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.