73 proc. Polaków kupuje online

fot. Shutterstock
fot. Shutterstock 30
Wielka Brytania to najważniejszy rynek dla polskich e-konsumentów nabywających produkty za granicą, ale Chiny stają się coraz popularniejsze. W zagranicznych e-sklepach Polacy szukają głównie ubrań, obuwia i akcesoriów, wynika z badania przeprowadzonego p

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Wielka Brytania to najważniejszy rynek dla polskich e-konsumentów nabywających produkty za granicą, ale Chiny stają się coraz popularniejsze. W zagranicznych e-sklepach Polacy szukają głównie ubrań, obuwia i akcesoriów, wynika z badania przeprowadzonego przez PayPal.

W ostatnich 12 miesiącach zakupów online dokonało 73% dorosłych Polaków, z czego 29% kupując zarówno lokalnie, jak i za granicą. Kluczowe zagraniczne rynki dla polskich e-konsumentów to Wielka Brytania (13% polskich kupujących online dokonało tam zakupów), Stany Zjednoczone (12%) oraz Chiny (10%). Rok wcześniej najważniejszymi rynkami również były Wielka Brytania i USA, a także Niemcy, zaś w Chinach zakupów dokonało mniej - 6% badanych.

Niemal połowa ankietowanych kupujących transgranicznie (49%) na zagranicznych stronach internetowych w ostatnich 12 miesiącach poszukiwała ubrań, obuwia oraz akcesoriów. Pozostałe popularne kategorie obejmują elektronikę użytkową (38%), zabawki i hobby (33%), kosmetyki (28%) i fizyczne przedmioty z zakresu edukacji i rozrywki (28%). Są to również najważniejsze cztery kategorie, które kupujący transgranicznie wybrali w badaniu przeprowadzonym w 2014 roku, podał PayPal.

Badanie Ipsos na zlecenie PayPal, przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 811 dorosłych użytkowników (w wieku 18+), którzy posiadają/korzystają z urządzenia z dostępem do internetu w Polsce. Wywiady zostały przeprowadzone internetowo, w dniach 29 września - 14 października 2015 r.

ZOBACZ RÓWNIEŻ