2,5 mln zł na rozwój inteligentnych botów. W planach ekspansja na rynki anglojęzyczne

PerfectBot
PerfectBot, fot. materiały prasowe
PerfectBot, spółka z Grupy K2, pozyskała właśnie dwóch inwestorów i 2,52 mln zł na dalszy rozwój czatbota nowej generacji, automatyzującego obsługę klientów e-commerce. Z narzędzia korzystają już takie marki jak Reserved, Sinsay czy 4F. Nowe finansowanie pozwoli spółce przyspieszyć międzynarodową ekspansję.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Fundusze Tar Heel Capital Pathfinder oraz KnowledgeHub Starter zainwestują w PerfectBot łącznie 2,52 mln zł. - K2 oraz trzej założyciele PerfectBot - Łukasz Lewandowski, Mikołaj Machowczyk i Maciej Maliszewski - również wezmą udział w podwyższeniu kapitału. Całkowite zaangażowanie kapitałowe K2 w spółce już po podwyższeniu kapitału będzie opiewać na 3 mln zł. Jednocześnie PerfectBot wypływa właśnie na szersze wody, a nasi partnerzy biznesowi – nowi inwestorzy – będą wspierać zespół w osiąganiu kolejnych sukcesów. Cieszymy się z finalizacji transakcji, która kolejny raz pokazuje, jak skutecznie tworzymy wartość w Grupie K2 – podkreśla Paweł Wujec, Prezes Zarządu K2 Holding S.A.

PerfectBot to startup rozwijany do tej pory w ramach Grupy K2. Spółka oferuje inteligentne boty automatyzujące obsługę klienta w branży e-commerce w kategoriach fashion oraz beauty. Narzędzie zapewnia wysoką jakość doświadczenia klienta: rozumie pytania zadawane naturalnym językiem i odpowiada konkretnie, będąc w stanie zaadresować 250 różnych problemów rozmówców. Dzięki temu - jak przekonują twórcy rozwiązania - sklepy mogą szybko zautomatyzować powyżej 50 proc. spraw w obsłudze klienta, przekierowując do konsultantów jedynie trudne rozmowy. Jest też stosunkowo łatwe we wdrożeniu - wystarczy, że sklep dostosuje wzorcowe odpowiedzi i wepnie PerfectBot w swoje narzędzie do obsługi klienta. 

Z rozwiązania korzysta już kilkanaście e-sklepów, m.in. Reserved, Sinsay, House, Mohito, Cropp, 4F, IKEA, Wojas, Diverse, Tatuum, 8a, Ryłko i Displate. Liczba zautomatyzowanych konwersacji przeprowadzonych przez czatboty PerfectBot przekroczyła 7 mln rozmów.

Sprawdź też: Jak napisać referencje dla pracownika

- Nie oferujemy kolejnej platformy do budowy botów. Nasze podejście jest inne: sklep online może wynająć gotową do użycia, konwersacyjną sztuczną inteligencję, wytrenowaną i zoptymalizowaną pod kątem wybranych branż e-commerce, a następnie w łatwy sposób dostosować ją do swojej działalności. Dzięki PerfectBot można w jeden dzień uruchomić realnie pomocnego chatbota, którego samodzielne wytrenowanie trwałoby latami i wymagało ogromnych nakładów. Wdrożenie jest szybkie i nieskomplikowane, bo PerfectBot zintegrowany jest z najpopularniejszymi narzędziami do komunikacji z klientami. Obecnie są to LiveChat oraz Genesys, w najbliższych miesiącach planujemy udostępnić kolejne integracje. - mówi Łukasz Lewandowski, współzałożyciel i prezes PerfectBot. I dodaje: - Cieszymy się, że dwóch tak doświadczonych inwestorów zdecydowało się wesprzeć nasze ambicje, aby naprawić chatboty, bo rynek tych rozwiązań oferuje wciąż bardzo niedojrzałe produkty.

Środki z inwestycji zostaną wykorzystane na uruchomienie chatbotów dostosowanych do kolejnych kategorii produktowych w branży e-commerce, integracje z kolejnymi narzędziami obsługi klienta oraz ekspansję na rynki anglojęzyczne, w pierwszej kolejności USA.

- PerfectBot stworzył atrakcyjny produkt, który wpisuje się w aktualne trendy rynkowe. Spółka ma potencjał do skalowania zarówno na rynku lokalnym, jak i globalnym, potwierdzony pierwszymi wdrożeniami zrealizowanymi u wymagających klientów, będących często liderami w swoich segmentach branżowych. Za dotychczasowymi sukcesami spółki stoi efektywny, dobrze dobrany zespół founderski. Te wszystkie elementy sprawiają, że wierzymy, że przy odpowiednim wsparciu finansowym i merytorycznym PerfectBot szybko wzmocni swoją pozycję lidera na rynku chatbotów konwersacyjnych - komentuje Kamil Moczulski, dyrektor inwestycyjny w Tar Heel Capital Pathfinder.

- Świetnie dobrany zespół, rosnący potencjał obszaru, na którym działa spółka oraz udany przykład venture buildingu w wykonaniu K2 Holding oraz founderów to główne aspekty przekonujące do inwestycji w PerfectBot. Jesteśmy przekonani, że nasza inwestycja to początek do zbudowania znaczącej przewagi produktu, aby w dalszej perspektywie móc myśleć o zbudowaniu globalnego biznesu - dodaje Grzegorz Chyliński partner Knowledgehub Starter.

baner 970x200

ZOBACZ RÓWNIEŻ