e-sport
zobacz inne tematyLegendy rodzą się w szkole
Startuje druga edycja Predator Games – największych międzyszkolnych rozgrywek e-sportowych w Polsce. O projekcie oraz gamingu rozmawiamy z Łukaszem Łopuszyńskim, Country Managerem w Acer Polska.
E-sport: koniec dzieciństwa
E-sport wyrasta na jedną z kluczowych polskich specjalizacji. Związany z nim rynek rozwija się dynamicznie, lecz musi sprostać kilku poważnym wyzwaniom, a o jego przyszłości zdecydują najbliższe lata.
Wielkie przyspieszenie
W Zespole Szkół Technicznych i Licealnych w Piechowicach na Dolnym Śląsku uruchomiono klasę o profilu e-sportowym, z czterema godzinami grania tygodniowo. E-sport jest już u nas traktowany serio i staje się masowy. Przybywa też firm, które widzą w nim szansę na dobry interes.
E-sport i technologia
Wielu fanów e-sportu też lubi grać w ulubione gry. A że te z roku na rok mają coraz lepszą grafikę i bardziej zaawansowane algorytmy, potrzebne są do nich superszybkie komputery i wiele akcesoriów: zoptymalizowane odpowiednio pady, klawiatury, monitory, słuchawki, mikrofony, kamery, a nawet biurka i fotele.
E-sport podbija świat
Wielu z nas uwielbia gry komputerowe, ale najczęściej to czysta rozrywka. Jednak rzesza ludzi na całym świecie, szczególnie w Azji, Europie i USA, rywalizuje w nich ze sobą. Mamy już do czynienia z e-sportem, e-kibicami czy e-transferami, na czym zarabia się niemal 1 mld dol. rocznie.