Zakupy w internecie bezpośrednio z filmów YouTube
Zakupy w sieci staną się jeszcze popularniejsze / Fot. Austin Distel, Unsplash.comRozwiązanie Shopify będzie dodawane do filmów i umożliwi kupowanie produktów bez opuszczania serwisu YouTube. Jednocześnie gigant wideo twierdzi, że filmy z opcją zakupów w internecie pojawią się na karcie Eksploruj od przyszłego tygodnia. Początkowo usługa będzie dostępna w USA, Brazylii i Indii. Później pojawią się pewnie wdrożenia w Europie. Dodatkowe kraje będą dodawane jeszcze w tym roku.
Wiadomość pozytywnie wpłynęła na akcje Shopify, które po ogłoszeniu informacji wzrosły o ok. 2,5%.
Zakupy w internecie, ale z wideo
Jak to będzie działać? Prosty przykład: załóżmy że oglądamy film na YouTube. W trakcie odtwarzania pojawi się lista produktów, które zdaniem autora mogą zainteresować odbiorcę. Wystarczy że klikniemy odpowiednio łącze i pojawi się możliwość realizacji zamówienia przez formularz Shopify.
Sprawdź: Brainly
Twórcy wideo będą mogli zarządzać swoim kanałem sprzedaży bezpośrednio w panelu YouTube Studio, w zakładce Zakupy.
Co ważne, transakcja będzie miała miejsce, gdy ktoś ogląda film - bez opuszczania YouTube. To ważne, bo inaczej YouTube traciłby uwagę odbiorcy, który w razie zakupów bylby przenoszony na inną witrynę. Tego serwis zdecydowanie chciał uniknąć.
Zobacz: Ekipa Friza
YouTube zapowiada, że będzie stopniowo rozwijał usługę i doda zakupy na żywo do streamingów live, krótkich filmów (Shorts) oraz innych form.
Zakupy w internecie na żywo, bezpośrednio z filmów, stają się coraz popularniejsze w ostatnich miesiącach. Duże platformy social mediowe też chcą iść w tym kierunku (np. Instagram).