Trzy kategorie biletów, podróżowanie z prędkością 250km/h. PKP Intercity zapowiada nowe inwestycje
Wizualizacja zmodernizowanego wagonu PKP Intercity, źródło: PKP IntercityJak zapowiadają przedstawiciele PKP Intercity, dzięki inwestycjom w perspektywie 2030 roku standardem staną się podróże z prędkością 160-250 km/h, co pozwoli skrócić czasy przejazdów (pociągi PKP Intercity znacząco przyspieszą, ponieważ obecnie większość z nich kursuje z prędkością 120-160 km/h). Wyższy komfort i funkcjonalność zapewni nowy design przestrzeni wewnątrz pociągów, nad którego założeniami trwają obecnie prace. Nowe pojazdy będą dostosowane do potrzeb różnych grup podróżnych, w tym osób podróżujących z dziećmi czy osób z niepełnosprawnościami.
- Nasz narodowy przewoźnik rozszerza swój ambitny program rozwoju, aby jak najlepiej odpowiedzieć na społeczne potrzeby i zmieniające się realia rynkowe, przyspieszając jednocześnie rozwój kolei jako najbardziej przyjaznego środowisku środka transportu publicznego - tłumaczy Maciej Małecki, sekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury.
PKP Intercity dąży do standaryzacji usług i oferty tak, aby w pespektywie 2030 roku móc zaproponować pasażerom wysoki standard podróży. Normą we wszystkich pociągach PKP Intercity ma być m.in. klimatyzacja, gniazdka elektryczne, dostęp do usługi gastronomicznej, możliwość skorzystania z wi-fi oraz platformy multimedialnej, ułatwienie dostępu dla osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej możliwości poruszania się, miejsca specjalne dla opiekunów z dziećmi oraz miejsca do przewozu rowerów. Docelowo PKP Intercity planuje oferować pasażerom podróże w ramach trzech kategorii: ekonomicznej, średniej oraz wysokiej.
Plany przewoźnika zakładają również rozszerzenie oferty połączeń międzynarodowych w kierunkach zachodnim, południowym oraz wschodnim. W efekcie, według szacunków, w 2030 roku PKP Intercity będzie uruchamiać około dwa razy więcej pociągów niż obecnie i przewiezie ponad 88 mln pasażerów.
Aby zapewnić wysoki standard obsługi nowoczesnego taboru, do 2030 roku PKP Intercity zainwestuje 2,6 mld zł w przyjazne środowisku stacje postojowe i zaplecza techniczne. Unowocześnienie infrastruktury technicznej przyniesie standaryzację obiektów. Po zakończeniu inwestycji będą one podzielone na trzy kategorie, dostosowane do odpowiedniego standardu uwzględniającego potrzeby taborowe w danej lokalizacji pod kątem realizacji rozkładu jazdy. W 2030 roku PKP Intercity będzie dysponować 52 stacjami postojowymi i bocznicami kolejowymi na terenie całej Polski.