Szybki metabolizm informacyjny. Czym zajmuje się firma Quico?

Quico
Quico
- Nasza misja polega na ułatwianiu dostępu do wiedzy, poprawianiu komunikacji w firmach i tworzeniu kultury organizacyjnej sprzyjającej wzrostowi i innowacjom - tłumaczy Irek Mirgos, CEO Quico.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

- Quico poprawia metabolizm informacyjny przedsiębiorstw – mówi o swoim rozwiązaniu Irek Mirgos, CEO firmy. A wszystko zaczęło się osiem lat temu, kiedy przedsiębiorca – współpracując z dużymi klientami – zauważył, iż zwłaszcza w największych korporacjach sporym problemem jest kiepska komunikacja w rozproszonych zespołach. – Nasza misja polega na ułatwianiu dostępu do wiedzy, poprawianiu komunikacji w firmach i tworzeniu kultury organizacyjnej sprzyjającej wzrostowi i innowacjom. Wierzymy, że mocna komunikacja wewnątrz organizacji to klucz do sukcesu i zadowolenia pracowników – tłumaczy przedsiębiorca.

Mirgosa od zawsze fascynowała edukacyjna strona technologii. Stworzona przez niego aplikacja umożliwia zarządzanie dużymi, rozproszonymi zespołami, zapewniając przy tym jednolity, wysoki poziom wiedzy produktowej, procesowej i firmowej dla wszystkich pracowników. Dzięki Quico managerowie mogą łatwo i szybko wprowadzać nowe materiały handlowe i marketingowe, wdrażać i motywować pracowników oraz monitorować wyniki z wykorzystaniem smartfonów.

Rozwiązanie sprawdza się w wielu branżach – od retail, przez telekomunikację i finanse, po fashion. Cechą charakterystyczną Quico jest grywalizacja, dzięki czemu wykonywanie codziennych obowiązków momentami przypomina grę RPG, w której pracownicy zyskują nagrody także w świecie rzeczywistym. – Stworzyliśmy aplikację z myślą o zaangażowaniu. Nasi użytkownicy są nawet pięciokrotnie bardziej aktywni niż w organizacjach bez aplikacji dla pracownika – tłumaczy Irek Mirgos.

Zasadne w tym kontekście wydaje się być pytanie o skalę tego zaangażowania, gdyż Quico bazuje na smartfonach. Czy w czasach, kiedy FOMO stało się poważnym problemem, a użytkownicy, by zadbać o swoją cyfrową higienę, ograniczają korzystanie ze smartfonów, wdrażanie kolejnej aplikacji mobilnej ma sens? – Tak, bo znacznie usprawnia pracę. Odpowiedzialnością pracodawcy jest takie zaplanowanie wysyłania powiadomień i komunikatów, by one nie trafiały do podopiecznych poza godzinami pracy. Oczywiście jako dostawca aplikacji stale informujemy, jakie zagrożenia niesie naruszanie czasu prywatnego pracowników – wyjaśnia CEO Quico.

Quico korzysta z usług Orange Polska – stały dostęp do internetu, kiedy współpracuje się z klientami z różnych stref czasowych jest niezbędne. Firma korzysta również z wsparcia technologicznego, jakie oferuje telekomunikacyjny gigant. – Współpraca z Orange Polska jest na tyle ścisła, że niektóre innowacje w naszej aplikacji powstały głównie dzięki niej! – mówi Mirgos. I dodaje: - Quico przeprowadziło niedawno wdrożenie u dużego klienta, u którego rozwiązywaliśmy problem z onboardingiem i szkoleniami dla nowych pracowników. Doświadczenie, jakie zdobyliśmy dzięki współpracy z Orange Polska okazało się w tym przypadku nieocenione.

Advertisement

ZOBACZ RÓWNIEŻ