Polski fundusz wychodzi z inwestycji w firmę tworzącą pobocza torów F1
Tor Formuły 1, fot. ShutterstockNovo Tech to producent wysokiej jakości wyrobów polietylenowych dla sektora samochodowego, przemysłowego, rolniczego oraz dla gospodarstw domowych. Wśród klientów polskiej spółki są globalne marki z branży motoryzacyjnej, m.in. Daimler i Scania, a dla gospodarstw domowych, takie jak IKEA, czy Castorama.
Wyjście po siedmiu latach
Novo Tech był częścią portfela inwestycyjnego Avallonu od 2015 r. w ramach funduszu Avallon MBO II. Spółka posiada dwa zakłady produkcyjne działające jako niezależne podmioty prawne – w Polsce i w Rumunii. Posiada też stały, międzynarodowy zespół sprzedażowy w Belgii. W 2021 r. Novo Tech zatrudniał 158 osób, prowadząc sprzedaż na ponad 50 rynkach na całym świecie.
– Naszym celem było wspieranie spółki w jej dalszej międzynarodowej ekspansji. Dzięki stabilnemu finansowaniu spółka mogła też prowadzić prace badawczo rozwojowe, wprowadzać nowe produkty do swojego portfolio i z powodzeniem dostarczać je na światowe rynki, będąc także stałym kontrahentem największych globalnych marek. To przełożyło się na wyniki spółki – ubiegły rok był najlepszy w jej dotychczasowej historii. Sprzedaż w 2021 r. wyniosła 83,35 mln zł, a EBIDTA 21,2 mln zł – mówi Mirosław Janicki, dyrektor inwestycyjny, odpowiedzialny w Avallon za transakcję. – Niedawno ogłaszaliśmy wyjście ze spółki Stangl, a Novo Tech jest kolejnym udanym exitem Avallonu w bardzo krótkim czasie.
Polscy youtuberzy. Nasz ranking
Co produkuje Novo Tech?
Novo Tech od lat rozwija swoje flagowe rozwiązania – to jedna z nielicznych polskich firm wykorzystujących technologię ciągłego formowania wtryskowego (CIM) w produkcji polietylenowej. Spółka zajmuje się produkcją mat przeciwrozbryzgowych produkowanych pod marką Clear Pass dla samochodów ciężarowych. Wśród jej stałych kontrahentów w tym obszarze są m.in. Daimler, Scania, Paccar, Schmitz, Cargobull, Krone. Polska spółka postrzegana jest również jako jeden z wiodących producentów mat wejściowych przeznaczonych dla gospodarstw domowych oraz innych związanych z nimi artykułów przemysłowych i AGD, sprzedawanych na globalnych rynkach pod marką AstroTurf. Gama artykułów AstroTurf obejmuje również tak wymagające produkty jak maty sztucznych stoków narciarskich czy pobocza torów Formuły 1.
– Nasza strategia rozwoju koncentruje się na dywersyfikacji naszej działalności oraz znajdowaniu i skutecznym zajmowaniu rynków niszowych. Nasze innowacyjne rozwiązania dostosowujemy do indywidualnych potrzeb naszych klientów. Wraz z przejęciem Novo Tech dalej poszerzamy nasze portfolio i wchodzimy na nowe rynki – tłumaczy Karl Mad, dyrektor zarządzający Isosport. – Te aspekty w połączeniu z wieloma udanymi doświadczeniami w transakcjach M&A sprawiają, że Isosport jest dobrym partnerem dla spółki Novo Tech. Koncentracja na tych strategicznych obszarach biznesowych, odpowiada również wizji strategicznej, jaką prezentuje Constantia Industries AG.
Po wyjściu z Novo Tech w portfelu Avallonu znajduje się jeszcze 6 spółek, w tym Globema – dostawca oprogramowania geoprzestrzennego, Norlys – producent sprzętu oświetleniowego, Clovin – przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją środków czystości, producent soków i napojów Wosana, spółka marketingowa EDC Expert oraz platforma zakupowa Marketplanet.